Przez pierwsze cztery miesiące br. wpływy reklamowe stacji radiowych wzrosły w skali roku niemal o jedną piątą. Najwyższy wzrost miały Złote Przeboje Poznań, Vox FM i radiowa Trójka. Najmniejszą dynamikę miało Radio ZET.
W okresie od stycznia do kwietnia br. stacje radiowe zarobiły cennikowo na reklamach 1,92 mld zł, o 19,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Największe przychody z reklam miał jak zawsze RMF FM. Reklamodawcy wydali w tej rozgłośni 577,6 mln zł, o 24 proc. więcej niż przed rokiem. Drugą pozycję zachowało Radio Zet z wpływami w wysokości 345,7 mln zł. Ta stacja miała wśród dziesięciu z największymi przychodami z reklam najmniejszą dynamikę przychodów - zanotowała wzrost na poziomie zaledwie 2,7 proc.
Trzecie miejsce na reklamowym podium należy do Programu III Polskiego Radia, który zwiększył wpływy reklamowe o 44,5 proc., do 116,5 mln zł.
Największy wzrost przychodów reklamowych miało w omawianym okresie radio Złote Przeboje Poznań - stacja zarobiła 26,3 proc., czyli 69,5 proc. więcej niż rok wcześniej. O 47,5 proc. więcej warte były reklamy na antenie Vox FM – 31,8 mln zł.
Biznes | 3,2 proc. więcej na reklamy w Polsce. Telewizja linearna przegrywa z wideo internetowym, spadki w sektorze finansowym (analiza) |
W radiowej Jedynce reklamodawcy zwiększyli wydatki o 33,5 proc., do 66,8 mln zł. Program I Polskiego Radia zanotował ostatnio najgorszy wynik słuchalności w swojej historii - jego udział w rynku słuchalności w całej Polsce w okresie listopad 2015-kwiecień 2016 wyniósł 8,8 proc.
RMF Classic zarobił 29,8 proc. (23,1 mln zł), Eska Poznań - 26,3 proc. więcej (21,9 mln zł), a Eska Warszawa - 13,3 proc. więcej (24,3 mln zł).
Zobacz tabelę