Reklama2012-07-18
2

Reklama tv w I półroczu: TVN i Polsat w górę, Orange dużo więcej

W I połowie br. TVN i Polsat cennikowo zarobiły z reklam po kilka procent więcej niż rok wcześniej, a TVP1 i TVP2 - po kilkanaście procent mniej.

Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w I półroczu TVN zarobił z reklam 9,5 proc. więcej niż przed rokiem, dzięki czemu wyprzedził Polsat, którego wpływy reklamowe wzrosły o 7,7 proc. Z kolei przychody reklamowe TVP1 zmalały w skali roku o 12,1 proc., a TVP2 - o 16,4 proc.

Wśród pozostałych czołowych kanałów sporo więcej - o 15,2 proc. - z reklam zarobiło Discovery -, a znacznie mniej - o 41,8 proc. - Viva Polska.

Zobacz tabelę


Największymi reklamodawcami telewizyjnymi w I połowie br. byli czterej główni operatorzy telekomunikacyjni. Przy czym wydatki na reklamę Orange, T-Mobile i Playa zwiększyły w skali roku - odpowiednio o 45,6, 28,2 i 6,2 proc. W przypadku tej pierwszej firmy wiąże się to zapewne z kampanią wspierającą rebranding TP na Orange (przeczytaj o tym więcej). Za to Polkomtel wydał na reklamę telewizyjną 25,9 proc. mniej niż rok wcześniej.

Dużo więcej niż przed rokiem kosztowały kampanie telewizyjne sieci sklepów Biedronka i Lidl.  Obie w swoich reklamach odwoływały się do piłki nożnej - Biedronka jako sponsor naszej reprezentacji (obejrzyj jeden z tych spotów), a Lidl do reklam w czasie Euro zaangażował Jacka Gmocha (posłuchaj jednej z nich).

Zobacz tabelę

Autor:tw

Więcej informacji:reklama telewizyjna

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas