W styczniu br. magazyny zarobiły z reklam o 14 proc. więcej niż rok wcześniej. Z czołówki najlepiej zarabiających czasopism wypadł „Newsweek Polska”, a „Tele Tydzień” znalazł się na podium. „Twój Styl” natomiast zarobił więcej niż trzy kolejne tytuły w zestawieniu.
Wpływy reklamowe magazynów w styczniu br. wyniosły cennikowo 235,5 mln zł, czyli o 13,9 proc. więcej niż w styczniu 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media opracowanego dla Wirtualnemedia.pl.
Liderem przychodów z reklam pozostaje miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Zarobił on w omawianym okresie 23,6 mln zł, czyli więcej niż trzy kolejne tytuły w zestawieniu łącznie. Poza tym zwiększył wpływy z reklam w skali roku o 36,3 proc.
Drugie miejsce na reklamowym podium wśród czasopism zajął miesięcznik „Świat kobiety” (Wydawnictwo Bauer) z przychodami w wysokości 7,8 mln zł, wyższymi o 24,7 proc. niż w styczniu ub.r. Trzecią lokatę zajmuje z kolei dwutygodnik „Viva” (Edipresse Polska), który zarobił 7,6 mln zł, o 26,6 proc. mniej niż rok wcześniej.
Poza reklamowym podium znalazł się tygodnik „Tele Tydzień”, którego przychody spadły rok do roku o 8,9 proc., do 7,3 mln zł.
Największy wzrost wpływów z reklam miał w styczniu br., w porównaniu ze styczniem ub.r., miesięcznik „Elle” (Burda International Polska). Reklamodawcy wydali w nim 48,5 proc. więcej niż przed rokiem - 5,8 mln zł.
„Uroda życia” (Edipresse Polska) zarobiła w tym roku 28,8 proc. więcej (6,8 mln zł), a tygodnik „Wprost”(PMPG Polskie Media) - o 26,5 proc. więcej (6,7 mln zł). Wartość reklam w miesięczniku „Pani” (Wydawnictwo Bauer) wzrosła rok do roku o 17,3 proc., do 6,2 mln zł, zaś w „Poradniku domowym” (Edipresse Polska) - o 14,9 proc., do 6,1 mln zł.
Dystrybuowany w sieci sklepów Biedronka tygodnik „Kropka TV” zarobił w styczniu br. na reklamach blisko 6 mln zł, czyli 6,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
Z czołówki magazynów z największymi wpływami z reklam wypadł tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Spadku przychodów reklamowych nie udało się zahamować nawet mimo to, że w całym 2015 roku tygodnikowi temu udało się wyprzedzić pod względem sprzedaży „Politykę”.
Zobacz tabelę