Biznes2023-07-13
1

Reklamy niezdrowej żywności będą ograniczone w Wielkiej Brytanii

Brytyjski regulator rynku medialnego i telekomunikacyjnego Ofcom zajmie się uregulowaniem reklam niezdrowej żywności i napojów. Tego typu przekazy zostaną prawie zablokowane w telewizji, serwisach streamingowych i internecie.

Celem nowej ustawy, która wejdzie w życie najwcześniej  1 października 2025 roku, jest walka z otyłością, która jest coraz większym problemem brytyjskiego społeczeństwa. Szacunki rządu mówią, że otyłość w Wielkiej Brytanii generuje roczne koszty dla systemu opieki zdrowotnej na poziomie aż 6,1 miliarda funtów dla NHS. Koszty pośrednie to aż 27 miliardów funtów rocznie.

Pomóc w przeciwdziałaniu problemowi mają ograniczenia w reklamie niezdrowej żywności i napojów, czyli produktów z wysoką zawartością cukru, tłuszczu czy soli.

Zakaz emisji reklam "śmieciowego jedzenia"

Główne założenia ustawy mówią o zakazie emisji reklam i sponsoringu niezdrowej żywności i napojów w godzinach od 5:30 do 21:00 w telewizji i serwisach VoD. Obwowiązywac będzie też zakaz umieszczania płatnych reklam "śmieciowego jedzenia" i niezdrowych napojów w internecie, kierowanych do użytkowników w Wielkiej Brytanii (w dowolnym czasie).

Ofcom proponuje, aby przestrzeganie nowych zasad i rozpatrywanie skarg egzekwowała na reklamodawcach i mediach ASA (Advertising Standards Authority), brytyjska komisja rynku reklamowego.

Autor:jd

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas