Wpływy reklamowe stacji radiowych w pierwszych dwóch miesiącach br. wzrosły rok do roku o 11,8 proc. Największą dynamikę przychodów miały w tym okresie radia Vox FM i Tok FM. Radio Zet jako jedyna stacja z czołówki zarobiła na reklamach mniej niż rok temu.
Wydatki na reklamę radiową w styczniu i lutym br. wyniosły 1,03 mld zł, czyli 11,8 proc. więcej niż w tym samym okresie 2016 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów).
Najwięcej na reklamie zarobiło jak zawsze radio RMF FM. Marketerzy wydali w tej stacji 324,2 mln zł, zwiększając nakłady w tej rozgłośni w skali roku o 17,2 proc.
Drugie miejsce w zestawieniu zajmuje Radio Zet z wynikiem 146,4 mln zł. Mimo zmniejszenia wpływów o 16,2 proc. rok do roku stacji udało się utrzymać pozycję reklamowego wicelidera. Rozgłośnia w ostatnim czasie (okres od września ub.r. do lutego br.) awansowała na pozycję lidera słuchalności w Warszawie, wyprzedzając radiową Trójkę.
Trzecia lokata należy do Programu III Polskiego Radia, które w omawianym okresie zarobiło 69,9 mln zł, czyli 27,7 proc. więcej niż przed rokiem.
W zestawieniu 10 stacji radiowych z najwyższymi wpływami z reklam dwie miały znaczący wzrost przychodów. Radio Vox zwiększyło je o 89,7 proc. (do 25,7 mln zł), a Tok FM - o 48,3 proc. (do 24,2 mln zł).
26,8 proc. więcej wydali marketerzy na reklamy w Programie I Polskiego Radia - zainwestowali na jego antenie 37,7 mln zł. Dwucyfrową dynamikę przychodów reklamowych miały też: Eska Warszawa (+10,9 proc., do 12,7 mln zł), RMF Classic (+18,4 proc., do 12,1 mln zł) i Eska Poznań (+14,6 proc., do 11,5 mln zł).
Poznańskie radio Złote Przeboje zarobiło w omawianym okresie na reklamach 13,3 mln zł, o 6,8 proc. więcej niż rok wcześniej.
Zobacz tabelę