Prasa2011-10-20
27

Rekordowa sprzedaż “Uważam Rze” - ranking tygodników opinii

“Uważam Rze” w sierpniu br., tak jak miesiąc wcześniej, miało największą sprzedaż w segmencie tygodników opinii. Na trzecie miejsce spadła “Polityka” a liderem spadku był “Przekrój”. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Sprzedaż ogółem ukazującego się od lutego br. tygodnika “Uważam Rze. Inaczej Pisane” (Presspublica) w sierpniu br. wyniosła 141 374 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. To najlepszy wynik od wprowadzenoia tytułu na rynek.

>>> "Uważam Rze" przed "Polityką" - zobacz lipcowe zestawienie sprzedaży

Na druga pozycję z trzeciej awansował “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”), którego sprzedaż ogółem wzrosła o 0,61 proc. W sierpniu br. sprzedał się on w liczbie 137 960 tys. egz.

Trzecie miejsce zajęła “Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy), która w sierpniu 2010 roku była liderem zestawienia sprzedaży tygodników opinii. Sierpień br. zakończyła ona z wynikiem 135 892 egz. po spadku o 9,44 proc.

Największy wzrost odnotowała ponownie znajdująca się na pozycji szóstej “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jej sprzedaż ogółem poszła do góry o 21 proc. i wyniosła  73 278 egz.

>>> Koniec tygodnika "Wręcz Przeciwnie"

Na największym minusie ósmy miesiąc br. zakończył “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój). Zanotował on spadek o 21,8 proc. do 34 700 egz., ale utrzymał się na miejscu siódmym.

Zobacz tabelę


Porównując dane z sierpnia br. do danych z lipca br. widać, że wszystkie tygodniki poza „Tygodnikiem Powszechnym” zanotowały wzrosty sprzedaży. 

Zobacz tabelę


Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej liderem był “Tygodnik Angora” (Westa Druk Mirosław Kuliś), której sprzedaż ogółem wzrosła o 1,02 proc. do 399 667 egz. 

Zobacz tabelę

Uwaga! Prezentowane w tekście tego artykule dane opierają się na wskaźniku “sprzedaż ogółem” - jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W tabelce umieściliśmy też wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi. 

Autor:pp

KOMENTARZE(27)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas