Radio2015-02-17
31

Rekordowo słabe wyniki Radia ZET i Jedynki, RMF FM umacnia się na pozycji lidera

Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w okresie od listopada 2014 roku do stycznia 2015 roku należała do RMF FM. Największym wzrostem pochwalić się mogło VOX FM, zaś najwięcej straciło Radio ZET, notując najgorszy wynik w historii badania - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od listopada 2014 roku do stycznia 2015 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,5 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,9 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,8 proc., po spadku o 2,1 pkt. proc. Jednocześnie jest to najsłabszy wynik stacji w historii badania.

Przewaga RMF FM nad Radiem ZET w analizowanym okresie zwiększyła się do 10,7 pkt. proc.

- Analizując wyniki ostatniej fali wypada nam pogratulować efektu intensywnej urodzinowej kampanii na 25-lecie krakowskiej stacji - komentuje Katarzyna Szczepanik, rzecznik prasowa Eurozetu. W grudniu i styczniu w telewizji, internecie i prasie trwała duża kampania reklamowa, w której radio RMF FM zapowiadało, że ufunduje wyprawki wszystkim dzieciom, które urodzą się w Polsce 15 stycznia 2015 roku (więcej na ten temat).

Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,9 proc., po spadku o 0,5 pkt. proc. Również był to najsłabszy wynik od lat.

Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,2 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 0,3 pkt. proc.

Z szóstego na piąte miejsce awansowała stacja VOX FM, której udział w badanym okresie wyniósł 3,7 proc., czyli o 2,4 pkt. proc. więcej, niż rok wcześniej. Wówczas na 18 częstotliwościach wykorzystywanych obecnie przez VOX FM nadawało Radio Eska Rock. VOX FM przejęło je w grudniu 2013 roku. Stacja ta gra muzykę taneczną (więcej na ten temat).

Na szóstą pozycję spadło Radio Maryja, które odnotowało spadek udziału, wynoszący 0,1 pkt. proc. do 2,0 proc.

Zobacz tabelę

 

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(31)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas