TVN 24, lider kanałów tematycznych, w lipcu zanotował spadek udziału w rynku. Który kanał muzyczny, dokumentalny, dla dzieci, sportowy, filmowy wybieraliśmy najczęściej?
Jak wynika z danych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, liderująca zestawieniu stacja informacyjna TVN 24 zanotowała w lipcu 2011 roku spadek udziału - o 6 proc. do poziomu 4,88 proc.
Drugie miejsce w rankingu top 30 stacji tematycznych zajął dziecięcy Disney Channel z wynikiem 1,29 proc. Stacja ta zanotowała wzrost o 12 procent. W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze dwie inne telewizje dziecięce: Mini Mini (miejsce piąte, w dół o 2 proc.) oraz Disney XD (miejsce ósme).
Na trzecim miejscu najlepszych stacji tematycznych znalazł się AXN - najchętniej oglądany kanał filmowy, jego udział wyniósł 0,94 proc.. Drugie miejsce należało do kanału TVP Seriale (0,69 proc.), a pierwszą trójkę uzupełnił kanał 13TH Street z wynikiem 0,54 proc.
Najchętniej oglądanym kanałem muzycznym była Viva Polska (wzrost z 077 proc. do 0,84 proc.). Drugie miejsce należało do kanału 4 Fun TV a pierwszą trójkę uzupełniła MTV Polska.
Liderem w segmencie kanałów sportowych był w lipcu Eurosport (0,81 proc.), na czele stacji dokumentalno-przyrodniczych znalazł się kanał Discovery (0,73 proc.) a lifestylowych TVN Style (0,49 proc. - spadek o 6 proc.).
Wszystkie 30. topowych kanałów tematycznych miało w lipcu 2011 roku 22,04 proc. udziału, zaś rok wcześniej - 20,36 proc.
W grupie 16-49, czyli docelowej dla stacji komercyjnych, liderem TVN 24, której udział w rynku spadł z 3,09 proc. do 2,97 proc. Na drugim miejscu znalazła się Viva Polska, której udział wzrósł o 1,36 proc. do 1,64 proc.
W grupie 16-49 (miasta) zdecydowanym liderem oglądalności w lipcu 2011 roku pozostała TVN 24 przed kanałami Viva i Discovery.
Najpopularniejszą stacją w grupie widzów z dostępem do telewizji kablowej i/lub satelitarnej była w lipcu 2011 roku także TVN 24.