Telewizja2015-12-08
6

Rekordowy tydzień stacji newsowych. Liderami TVP1 i TVN

W minionym tygodniu na pozycji lidera oglądalności w rynku telewizyjnym znalazła się TVP1. Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował TVN a rekordowy tydzień zanotowały stacje informacyjne. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.

Udział liderującej TVP1 w okresie od 30 listopada do 6 grudnia 2015 roku zwiększył się o 0,10 pkt. proc. do 13,10 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugą lokatę zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie poszedł w dół o 0,28 pkt. proc. i wyniósł 11,34 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasował się TVN. Wynik tej stacji to 10,65 proc., po spadku o 0,18 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,53 proc.; w dół o 0,53 pkt. proc.).

Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły stacje informacyjne: TVP Info (4,23 proc.; do góry o 0,19 pkt. proc.), TVN24 (3,90 proc.; + 0,34 pkt. proc.) i Polsat News (1,20 proc.; + 0,06 pkt. proc.). Kanały te w zeszłym tygodniu na bieżąco relacjonowały m.in.: wydarzenia związane ze sporem o Trybunał Konstytucyjny.

Zobacz tabelę

W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował TVN. Stacja ta zanotowała wzrost o 0,24 pkt. proc. do 13,07 proc. udziału. Na drugie miejsce spadł Polsat, którego udział zmniejszył się o 0,52 pkt. proc. do 12,98 proc.

Ostatnią pozycję podium zajęła Jedynka - udział tej stacji wyniósł 8,85 proc., po wzroście o 0,02 pkt. proc. Zaś czwarta lokata przypadła Dwójce (w dół o 0,42 pkt. proc. do 7,40 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas