Telewizja2018-06-26
23

Rekordowy tydzień TVP1. 4,7 proc. udziału TVP Sport. Mecze Polaków na mundialu hitami tygodnia

Mecz Polska-Kolumbia; fot. TVPMecz Polska-Kolumbia; fot. TVP

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził mundialowy mecz Polska-Kolumbia, a drugie miejsce zajął pojedynek naszej reprezentacji z Senegalem. Wśród stacji bezkonkurencyjnym liderem zarówno w 4+ jak i w 16-49 była TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 18 do 24 czerwca 2018 roku, najwięcej widzów zgromadził mundialowy mecz Polska-Kolumbia, który w TVP1 oglądało 11,64 mln widzów, co przełożyło się na 64,39 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęło spotkanie Polaków z Senegalem. Pojedynek pokazany we wtorek w samej TVP1 miał 9,28 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 65,13 proc.

Podium uzupełnia piłkarskie studio po pierwszym meczu Polaków na tegorocznych MŚ w piłce nożnej, które na głównej antenie zgromadziło 4,97 mln oglądających (38,35 proc. udziału).

W zestawieniu top 20 programów znalazło się jeszcze 11 meczów mundialu. Należy jednak pamiętać, że w rzeczywistości ich oglądalność jest jeszcze wyższa. Spotkania równolegle transmituje TVP Sport, na którym gromadzą one dodatkowe kilkaset widzów (a czasem nawet ponad 1 mln; w przypadku meczów Polaków jest to nawet niemal 2 mln).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym było specjalne wydanie „Wiadomości” TVP1, które 24 czerwca na antenie tej stacji obejrzało 4,26 mln widzów (28,88 proc. udziału). Była to szósta topowa pozycja programowa w rankingu. Drugie pod tym względem były konkurencyjne „Fakty” TVN, które zgromadziły 2,51 mln widzów (emisja tego samego dnia; 15. pozycja).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był mecz Polska-Kolumbia który miał 5,36 mln osób, co dało Jedynce 70,29 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do meczu Polska-Senegal (3,93 mln widzów; 68,20 proc. udziału), a podium studio po meczu reprezentacji Polski z Kolumbią (2,50 mln widzów; 36,61 proc. udziału).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 4,93 pkt. proc. do 17,20 proc.

Drugą lokatę zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 9,58 proc. (w dół o 0,28 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,74 proc., po spadku względem poprzedniego o 0,99 pkt. proc.

Czwartą pozycję zajęła TVP2 (stacja ta zanotowała spadek wynoszący 0,18 pkt. proc. do 7,31 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 38,35 proc. do 41,83 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia TVP Sport, który awansował z miejsca siódmego. Średni udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 4,72 proc. (zdecydowanie najwyższy tygodniowy wynik w historii nadawania), po wzroście względem poprzedniego o 1,46 proc. Warto dodać, że mecze na antenie tej stacji notują średnio po niemal 10 proc. udziału w rynku. TVP Sport od 7 czerwca nadaje w DVB-T, a od 14 czerwca ramówka kanału skupia się tylko na mundialu.

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) zdecydowanym liderem też była TVP1. Udział tej stacji zwiększył się o 6,30 pkt. proc. do 17,36 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 9,37 proc. (w dół o 1,53 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: TVN (- 1,22 pkt. proc. do 9,29 proc.) oraz Dwójka (+ 0,56 pkt. proc. do 7 proc.).

W tym ujęciu TVP Sport też zajął 5. miejsce (+ 1,75 pkt. proc. do 5,48 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwsza również była TVP1 (do góry o 5,86 pkt. proc. do 16,85 proc.).

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:podsumowanie tygodnia

KOMENTARZE(23)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas