W minionym tygodniu na pozycji lidera oglądalności w rynku telewizyjnym umocniła się TVP1. Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej pierwsze miejsce należało do TVN. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującej TVP1 w okresie od 9 do 15 grudnia 2013 roku wzrósł o 1,13 pkt. proc. do 14,79 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajęła stacja TVN, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 0,40 proc. i wyniósł 12,01 proc. Ostatnie miejsce podium należało do Polsatu, którego wynik wyniósł 11,80 proc., po spadku w porównaniu do poprzedniego tygodnia o 0,29 pkt. proc. Z kolei czwarte miejsce przypadło TVP2 (10,54 proc.; w górę o 0,07 pkt. proc.).
Odświeżone TVP Info w zeszłym tygodniu zanotowało spadek udziału o 0,36 pkt. proc. do 1,68 proc. Od września br. kanał ten przestał emitować programy lokalne, stając się pełnowymiarową stacją informacyjną. Natomiast emisję pasm lokalnych ośrodków terenowych przejęła TVP Regionalna. Jej udział w analizowanym okresie pomniejszył się o 0,06 pkt. proc. do 1,14 proc.
Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym pochwalić się mogą takie kanały jak: Polsat 2 (1,82 proc.; + 0,14 pkt. proc.), Puls 2 (1,33 proc.; + 0,08 pkt. proc.), ATM Rozrywka (0,94 proc.; + 0,01 pkt. proc.), TVP Rozrywka (0,84 proc.; + 0,01 pkt. proc.), Polo TV (0,80 proc.; + 0,02 pkt. proc.), TV6 (0,76 proc.; + 0,09 pkt. proc.) oraz AXN (0,72 proc.; + 0,06 pkt. proc.).
Zobacz tabelę
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycji lidera znalazła się telewizja TVN, która straciła tutaj 0,32 pkt. proc. do 13,24 proc. udziału. Drugie miejsce zajął Polsat, którego udział zmniejszył się o 0,45 pkt. proc. do 13,03 proc. Natomiast ostatnia lokata podium należała do TVP1 (wzrost udziału o 1,66 pkt. proc. do poziomu 11,18 proc.).
Największą popularnością w zeszłym tygodniu (7,24 mln widzów) cieszył się pokazany na antenie TVP2 serial „M jak miłość”.
Wysoką widownię zgromadziły również pozostałe sztandarowe seriale TVP2: „Na dobre i na złe” (5,80 mln) oraz „Barwy szczęścia” (4,67 mln).
Wśród hitów ratingowych tygodnia znalazła się także transmisja PŚ w skokach narciarskich w Titisee-Neustadt - niedzielne zawody zgromadziły średnio 5,31 mln widzów.
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 09.12.2013 - 15.12.2013 - grupa 4+
Zobacz tabelę
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 09.12.2013 - 15.12.2013 - grupa 16-49