Na pozycję lidera sprzedaży wśród tygodników opinii awansował w czerwcu br. "Gość Niedzielny" - najwięcej zyskała jednak „Gazeta Polska” (wzrost o 108 proc.) - raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Rozpowszechnianie płatne razem tygodnika "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny”) w czerwcu 2010 roku wyniosło 142 441 egz. i było wyższe o 8 proc. niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Tuż za "Gościem Niedzielnym" uplasowała się "Polityka" („Polityka” Spółdzielnia Pracy) ze sprzedażą na poziomie 138 454 egz. (spadek o 1 proc.).
Na trzecim miejscu znalazł się "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska), który sprzedał się w ilości 103 983 egz., notując 2 proc. wzrost sprzedaży.
Na czwartej pozycji uplasował się "Wprost" (AWR "Wprost") z wynikiem 91 391 egz., który w czerwcu br. zmniejszył sprzedaż o 9 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca 2009 r.
Na szóste miejsce spadł tygodnik “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój), który wyprzedziła “Gazeta Polska" (wzrost sprzedaży o 108 proc.).
Zobacz tabelę
Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem była tradycyjnie "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), która w czerwcu 2010 r. zanotowała wzrost o 13 proc. i sprzedała się w ilości 358 584 egz.