Prasa2014-08-26
52

Rewolucja w redakcji „Forbes”, odchodzi Kazimierz Krupa

fot. Ringier Axel Springerfot. Ringier Axel Springer

Kazimierz Krupa, redaktor naczelny miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska), złożył w poniedziałek wypowiedzenie i odchodzi z wydawnictwa. Magazynem pokieruje na razie Jacek Pochłopień - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

- Po ośmiu latach pracy w redakcji „Forbes” chcę się skupić na prowadzeniu kancelarii prawnej, którą niedawno otworzyłem - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Kazimierz Krupa. Zaprzecza jednak, że o jego odejściu zdecydował wydawca. - Sam złożyłem rezygnację - podkreśla.

Informację o odejściu Krupy potwierdza również Roman Szczepanik, dyrektor HR i komunikacji korporacyjnej w RASP. - Przyjęliśmy jego wypowiedzenie - mówi nam Szczepanik.

Krupa będzie związany z Ringier Axel Springer Polska do końca sierpnia br. Z naszych informacji wynika, że pracami nad wrześniowym numerem „Forbesa” pokieruje Jacek Pochłopień, dotychczasowy zastępca Kazimierza Krupy. - Będzie on jedynie pełnił obowiązki naczelnego - mówi nam osoba z redakcji. Wydawca poszukuje obecnie osoby, która na stałe obejmie stanowisko po Krupie. Z naszych informacji wynika, że nowy naczelny ma przygotować październikowe wydanie pisma.

Kazimierz Krupa z RASP związany był od marca 2006 roku. Początkowo był wicenaczelnym „Forbesa”, a szefem redakcji został w styczniu 2007 roku. Zastąpił na tym stanowisku Michała Koboskę, redaktora naczelnego tygodnika „Newsweek”, który kierował wtedy obydwoma tytułami. Wcześniej Krupa był m.in. naczelnym „Parkietu”, dziennika „Prawo i Gospodarka”, a także wicenaczelnym miesięcznika „Pieniądz”.

Odejście Krupy to kolejna zmiana personalna w „Forbesie”. Przypomnijmy, że po tym jak w listopadzie ub.r. redakcja przeprosiła za publikację dwa miesiące wcześniej artykułu Wojciecha Surmacza „Kadisz za milion dolarów” opisującego, jak gminy żydowskie sprzedają nieruchomości odzyskane wcześniej m.in. od Skarbu Państwa, oraz zamieściła sprostowanie 15 nieprawdziwych lub nieścisłych informacji zawartych w tekście (więcej na ten temat), Surmacz wiosną br. przeszedł do „W Sieci” i „Gazety Bankowej” (przeczytaj o tym więcej).

Jak wynika z danych ZKDP średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Forbes” w maju br. wyniosła  21 932 egz., po dużym spadku w skali roku (zobacz szczegóły).

Autor:Łukasz Brzezicki

KOMENTARZE(52)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas