Telewizja2012-07-03
59

Rewolucja w Vivie: nowe programy i logo, mniej muzyki

W połowie lipca Viva Polska przejdzie spore zmiany. Pojawi się w niej więcej polskich programów i po raz pierwszy pozycje zagraniczne, a zmniejszy się ilość muzyki. Kanał zyska też nową oprawę. - Robimy krok do przodu - mówi Wirtualnemedia.pl Magdalena Adamska, szefowa stacji.

Nowa ramówka Vivy ruszy 17 lipca br. Wtedy na antenie wystartuje zupełnie nowa oferta wieczorna - będzie taka sama od poniedziałku do piątku. O 21.30 z polskim dubbingiem nadawany będzie serial animowany dla dorosłych „Futurama”, czyli pierwsza kreskówka na antenie Vivy. O 22.30 emitowany będzie polski program „Webnięci” prowadzony przez rapera Tede i Piotra Kędzierskiego (prezentera dotąd związanego z TVP2 - fot. poniżej), w którym komentować będą oni zabawne filmiki dostępne na Wrzuta.pl. W programie pojawią się także celebryci, którzy wcielą się w nietypowe role. O 23.00 ukazywać się będzie natomiast cykl „Chyba ich pogięło”, w którym prezentowane będą dziwne i szokujące filmiki z domowych archiwów, kamer monitoringu czy kronik policyjnych.

Tede i Piotr Kędzierski w programie "Webnięci"

Latem na antenie pojawi się też program „Viva Pudelek”, o takiej samej formule jak znany z MTV Polska „MTV Pudelek”. W każdym odcinku (emisja raz w tygodniu) celebryci komentować będą ranking związany z gwiazdami. W letniej ofercie znajdą się też programy rozrywkowe emitowane dotąd w MTV, m.in. zagraniczne formaty „Next” i „Co na to tato?” oraz polska wersja „Szału ciał”.

W nowej ramówce Vivy mniej będzie teledysków - pasma muzyczne ograniczone zostaną  przede wszystkim w prime-time oraz w weekendy.

- Na rynku jest coraz więcej stacji muzycznych, które emitują te same teledyski. Dlatego chcemy wyróżnić się z naszą ofertą. Patrzymy też na to, co się dzieje w innych krajach. Na dojrzałych rynkach kanały muzyczne są niszowe i często płatne - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Magdalena Adamska, dyrektor programowa Viva Polska.

>>> 4fun.tv latem nadaje z Tunezji

Adamska dodaje też, że siostrzany kanał MTV Polska wprowadzając kilka lat temu programy kosztem muzyki zanotował wówczas wzrost oglądalności. - Programy trwające dwadzieścia kilka minut mają dłuższy czas oglądania przez statystycznego widza niż pasma z teledyskami. Na antenie Viva Polska spośród piętnastu najpopularniejszych programów w tym roku, biorąc pod uwagę oglądalność wszystkich emisji, tylko trzy były to bloki z teledyskami - tłumaczy nam Adamska.

Zmiany w stacji to reakcja na topniejącą cały czas oglądalność kanału. Viva Polska pozostaje zdecydowanym liderem wśród kanałów muzycznych, ale np. w kwietniu w grupie docelowej 13-29 lat jej widownia zmalała o 25,4 proc. (dowiedz się więcej), zaś w maju już o 27,5 proc. (więcej na ten temat). - Liczymy, że nowa oferta programowa zahamuje spadek oglądalności. Mamy nadzieję, że tegoroczna jesień będzie lepsza od poprzedniej pod względem widowni - mówi nam szefowa Vivy.

Kolejne nowe pozycje stacja zapowiada na jesień. W październiku br. wprowadzi na antenę pierwszy w historii format scripted-reality „Weekendowe historie”. - To gatunek bardzo chętnie oglądany przez widzów. Każdy odcinek dziać się będzie w czasie weekendu i opowiadać o innej historii, która przydarzyła się młodym ludziom - zapowiada Adamska. Produkcja ma liczyć 20 odcinków trwających po ok. 45 minut. Jesienią stacja planuje też wprowadzenie lifestylowych programów dla kobiet w paśmie dziennym

Wraz z nowymi programami 17 lipca br. Viva Polska przejdzie na emisję w 16:9 i zyska nową oprawę graficzną utrzymaną w ciemniejszych kolorach. - Rezygnujemy z bardzo słodkiej kolorystyki, motylków itp. Nowa oprawa będzie bardziej miejska, dojrzała i dynamiczna - podkreśla Adamska. Nowe logo stacji będzie podobne do tego, która ma niemiecka Viva, a na antenie będzie przezroczyste. W stacji emitowane będą nowe identy pokazujące scenki z udziałem młodych ludzi w mieście, a ich tłem muzycznym będzie piosenka Moniki Brodki „Varsovie”. Odświeżeniu Vivy towarzyszyć będzie kampania reklamowa pod hasłem „Viva się zmienia” (przeczytaj więcej i obejrzyj spot).

Screen z nowego idnetu Vivy z muzyką Moniki Brodki

Autor:Patryk Pallus

Więcej informacji:Viva Polska, Magdalena Adamska

KOMENTARZE(59)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas