Pozycja lidera rynku radiowego na wsi w I półroczu 2014 roku należała do RMF FM. Rozgłośnia ta zanotowała jednak największy spadek udziału w rynku radiowym - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM w I półroczu 2014 roku wśród mieszkańców wsi (w grupie wiekowej od 15 do 75 lat) wyniósł 26,3 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,9 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
>>> Rynek rozgłośni radiowych w miastach Polski (raport za I półrocze 2014)
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem w analizowanym okresie na poziomie 18,1 proc., po wzroście o 1,9 pkt. proc.
Na podium uplasowała się jeszcze publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 10,8 proc., po spadku o 0,5 pkt. proc.
W pierwszej piątce znalazły się jeszcze sieci radiowe: Eska (8,8 proc. udziału; w dół o 0,3 pkt. proc.) oraz Autytorium 17 (5,7 proc. udziału; - 0,2 pkt. proc.).
Zobacz tabelę
Przypomnijmy, iż liderem rynku radiowego w Polsce w I półroczu 2014 roku było RMF FM (więcej na ten temat). Z kolei najdłuższy czas słuchania w rynku radiowym w tym czasie zanotowała stacja VOX FM (zobacz te dane).
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.