Na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce w 2014 roku utrzymało się RMF FM, notujące najsłabszy udział od wielu lat. Swoje niechlubne rekordy pobiły także Jedynka i Trójka. Wzrost zanotowało zaś Radio ZET - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM w 2014 roku w Polsce w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 23,9 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,0 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem w analizowanym okresie na poziomie 15,1 proc., po wzroście o 0,1 pkt. proc. Przewaga RMF FM nad Radiem ZET w analizowanym okresie wyniosła 8,8 pkt. proc.
Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 10,4 proc., po spadku o 0,1 pkt. proc. Również i dla tej stacji był to najgorszy rok od wielu lat.
Oczko niżej uplasowała się sieć radiowa Eska z wynikiem na poziomie 7,8 proc. czyli takim samym, jaki był w 2013 roku.
Pierwszą piątkę zamyka Trójka z wynikiem wynoszącym 7,2 proc. - najgorszym od 2009 roku (wówczas było to 6,6 proc.). Udział PR 3 w porównaniu do poprzedniego roku zmniejszył się o 0,2 pkt. proc.
Zobacz tabelę
- 1
- 2