Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w okresie od lutego do kwietnia 2014 roku należała do RMF FM. Rozgłośnia ta zanotowała jednak największy spadek udziału w rynku radiowym - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl dla grupy wiekowej od 15 do 75 lat.
Udział RMF FM w okresie od lutego do kwietnia 2014 roku wyniósł 24,5 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,9 pkt. proc. Tym samym jest to największy spadek w zestawieniu - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
>>> Wyniki słuchalności rozgłośni radiowych w polskich miastach (raport)
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem w analizowanym okresie na poziomie 15,6 proc. (bez zmian w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej). Przewaga RMF FM nad Radiem ZET w analizowanym okresie wyniosła 8,9 pkt. proc.
Na trzeciej pozycji znalazła się Jedynka, której udział w rynku wyniósł 10,0 proc., po spadku o 0,3 pkt. proc. Oczko niżej uplasowała się Trójka - 7,5 proc., po wzroście o 0,3 pkt. proc.
Z szóstego na piąte miejsce awansowała stacja VOX FM, której udział w okresie od lutego do kwietnia br. wyniósł 2,5 proc., czyli o 0,9 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej, gdy na 18 częstotliwościach wykorzystywanych obecnie przez VOX FM nadawało wówczas Radio Eska Rock. VOX FM przejęło je w grudniu ub.r. Stacja ta gra muzykę taneczną (więcej na ten temat).
Zobacz tabelę
- 1
- 2