W okresie od grudnia ub.r. do lutego br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogły Jedynka, Złote Przeboje i Trójka, a na czele spadków znalazła się Eska - raport Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od grudnia 2022 roku do lutego 2023 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 30,2 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej udział stacji wzrósł o 0,1 pkt. proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 13,6 proc. (udział tej stacji względem fali grudzień 2021-luty 2022 roku spadł o 0,5 pkt. proc.).
Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku w analizowanym okresie wyniósł 7 proc. (w dół o 0,9 pkt. proc. – największy spadek w zestawieniu).
Jedynka najbardziej do góry
Tuż za podium znalazła się Jedynka. Udział stacji wzrósł o 0,8 pkt. proc. do 5,5 proc. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Duże odbicie zanotowała także Trójka, której wynik zwiększył się o 0,4 pkt. proc. do 2,2 proc. Stacja awansowała z 12. na 11. pozycję.
Spory wzrost miało także Radio Złote Przeboje - o 0,5 pkt. proc. do 3,1 proc. udziału (awans z 10. na 7. miejsce).
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.