Pozycja lidera rynku radiowego w okresie od lutego do lipca 2014 roku wśród osób z wykształceniem wyższym należała do RMF FM. Ogromny spadek udziału odnotowało VOX FM - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM w okresie od lutego do lipca 2014 roku wśród osób z wykształceniem wyższym (w grupie wiekowej od 15 do 75 lat) wyniósł 21,4 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik ten się nie zmienił.
Drugie miejsce zajęła Trójka z udziałem w analizowanym okresie na poziomie 15,1 proc., po spadku o 0,4 pkt. proc.
Na podium uplasowało się jeszcze Radio ZET, której udział w rynku, po wzroście o 0,3 pkt. proc., wyniósł 15,0 proc.
W pierwszej piątce znalazły się jeszcze: Jedynka (8,3 proc. udziału; bez zmian) i sieć radiowa Eska (5,3 proc. udziału; w dół o 0,5 pkt. proc.).
Duży spadek udziału - o 1,1 pkt. proc. do 1,8 proc. - zanotowała rozgłośnia VOX FM, która spadła z miejsca ósmego na jedenaste.
Zobacz tabelę
Przypomnijmy, iż liderem rynku radiowego w Polsce w okresie od maja do lipca 2014 roku było RMF FM (więcej na ten temat). Z kolei najdłuższy czas słuchania w rynku radiowym w tym czasie zanotowała stacja VOX FM (zobacz te dane).