Radio2014-03-11
43

RMF FM z najsłabszym wynikiem od lat, Radio ZET mocno do góry

Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w okresie od grudnia 2013 roku do lutego 2014 roku należała do RMF FM. Rozgłośnia ta zanotowała jednak największy spadek udziału w rynku radiowym - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Udział RMF FM w okresie od grudnia 2013 roku do lutego 2014 roku wyniósł 22,1 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,1 pkt. proc. Tym samym jest to największy spadek w zestawieniu - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem w analizowanym okresie na poziomie 16,1 proc., po wzroście o 0,9 pkt. proc. Przewaga RMF FM nad Radiem ZET w analizowanym kwartale wyniosła 6 pkt. proc. i była najniższa od sześciu lat.

- Konsekwentnie realizujemy nasz plan. Uporządkowaliśmy nasze portfolio pod marką parasolową. Trzymamy się strategii programowej podporządkowanej rozrywce i nie boimy się nowych pomysłów. Każdego dnia pracujemy nad tym, żeby Zetka była lepsza w muzyce, informacji i zabawie - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl wyniki Rafał Olejniczak, szef stacji radiowych Grupy Eurozet.

Na trzeciej pozycji znalazła się Jedynka, której udział w rynku wyniósł 10,2 proc. (bez zmian w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej). Oczko niżej uplasowała się Trójka - 7,5 proc., po spadku o 0,1 pkt. proc. Zaś piąta pozycja należała do Radia Maryja, które straciło 0,2 pkt. proc. (do 2,5 proc. udziału).

Oczko niżej uplasowało się Radio VOX FM, którego udział w okresie od grudnia 2013 do lutego 2014 roku wyniósł 1,6 proc. To o 0,2 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej, gdy na 18 częstotliwościach wykorzystywanych obecnie przez VOX FM nadawało wówczas Radio Eska Rock. VOX FM przejęło je w grudniu ub.r. (więcej na ten temat).

- Pierwsze trzymiesięczne wyniki słuchalności są o tyle niemiarodajne, że startująca w grudniu nowa stacja budowała zupełnie nowe audytorium, zaczynając niejako od zera. Jesteśmy przekonani, że słuchalność stacji z każdym miesiącem systematycznie i stopniowo będzie wzrastać, co z pewnością potwierdzą kolejne fale badania Radio Track. Jesteśmy też zadowoleni, że nowa stacja pozyskuje starszych słuchaczy niż Eska Rock, co było zasadniczym celem zmiany - mówi nam Róża Adamcio, specjalista ds. PR w Grupie Radiowej Time. Pomóc w zwiększeniu udziału ma pierwsza kampania reklamowa VOX FM, która ruszyła w poniedziałek (więcej na ten temat).

 

Zobacz tabelę

 

 

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(43)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas