Radio2017-07-26
26

RMF FM zarabia najwięcej z reklam. Radio Zet, Trójka i Jedynka z mniejszymi wpływami w I połowie br. (analiza)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W pierwszej połowie br. cztery, spośród dziesięciu, stacje radiowe miały mniejsze niż rok wcześniej wpływy z reklam: Radio Zet, Jedynka, Trójka i Złote Przeboje Poznań. Największy wzrost przychodów zanotowały Tok FM i Vox FM.

W okresie od stycznia do czerwca br. marketerzy przeznaczyli na reklamy w stacjach radiowych 3,09 mld zł, czyli 3,5 proc. więcej niż w tym samym okresie 2016 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl przygotowanej w oparciu o dane Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Radiowym liderem wpływów z reklam pozostaje RMF FM, w którym ulokowano niemal jedną trzecią wszystkich wydatków na promocję w radiu. Stacja zarobiła bowiem 922,8 mln zł, czyli 4,9 proc. więcej niż rok wcześniej.

Drugie na podium Radio Zet zarobiło na emisji spotów 499,9 mln zł - o 5,4 proc. mniej niż w I połowie ub.r., a trzecia w rankingu radiowa Trójka zmniejszyła przychody o 0,6 proc., do 185,4 mln zł.

Ta ostatnia rozgłośnia miała w II kwartale br. największy spadek słuchalności w historii.

O 1,6 proc. spadły też wpływy z reklam Programu I Polskiego Radia – z 102,4 do 100,8 mln zł.

Oprócz Radia Zet, Trójki i Jedynki mniej na reklamach zarobiło też Radio Złote Przeboje z Poznania - jego przychody zmalały w skali roku o 4,6 proc., do 38,5 mln zł.

Zdecydowanie więcej reklamodawcy wydali na spoty w tym roku na antenach Tok FM i Vox FM. W pierwszej rozgłośni zwiększyli nakłady o 50 proc. - z 52,8 do 79,2 mln zł, a w drugiej- o 32,6 proc., z 53,9 do 71,5 mln zł.
Radio Tok FM w pierwszym półroczu br. trafiło do czołówki trzech najchętniej słuchanych stacji radiowych w Warszawie.

14 proc. więcej na emisji reklam zarobiło RMF Classic (40,1 mln zł), a Eska Poznań - o 6,4 proc. więcej (36,6 mln zł). Z kolei Eska Warszawa zwiększyła przychody o 5,8 proc., do 39,8 mln zł.

Zobacz tabelę

 

Autor:Beata Goczał

Więcej informacji:reklama radiowa, Kantar Media

KOMENTARZE(26)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas