Reklama2022-10-19
1

Przychody Publicis wzrosły o jedną czwartą. Premie dla 45 tys. pracowników na całym świecie

Holding reklamowy Publicis Groupe, do którego należą takie agencje, jak m.in. Leo Burnett, Saatchi&Saatchi, Starcom czy Zenith ogłosił, że wypłaci ok. 45 tys. pracowników premie-niespodzianki w wysokości tygodniowego wynagrodzenia.

Arthur Sadoun, dyrektor generalny Publicis Groupe poinformował, że pracownicy, którzy normalnie nie otrzymywaliby premii, otrzymają dodatkową tygodniową pensję - firma chce w ten sposób pomóc tym, których w największym stopniu dotyka wysoka inflacja.

"W kontekście, w którym inflacja wpływa na codzienne życie wielu z nich, chcemy zapewnić dodatkowe wsparcie tam, gdzie jest ono najbardziej potrzebne, gdy wchodzimy w okres świąteczny. Dlatego w przyszłym miesiącu przyznamy dodatkową tygodniową pensję połowie członków naszego zespołu, którzy nie mają wynagrodzenia zmiennego i przyczynili się do wszystkiego, co osiągnęliśmy w ciągu ostatniego roku" - poinformował Arthur Sadoun.

To nie pierwszy raz, kiedy Publicis przyznał bonus-niespodziankę. W lutym br., kiedy firma ogłosiła wyniki za cały rok za 2021, wszyscy pracownicy otrzymali tygodniowe dodatkowe wynagrodzenie .

Grupa zrewidowała również swoje zalecenia dla inwestorów w górę, po mocnych wynikach finansowych. Obecnie oczekuje, że wzrost organiczny wzrośnie do 8,5 proc. w ciągu 2022 r. (z 7 proc.), a stopa marży wzrośnie do 18 proc..

Co pokazały wyniki finansowe?

Wyniki Publicis Groupe za trzeci kwartał tego roku wykazały wzrost przychodów netto o ponad 10 proc., przy czym brytyjskie agencje spółki (ignorując problemy walutowe i inflacyjne) odnotowały wzrost przychodów o 22,6 proc. W porównaniu z przychodami netto spółki w tym samym okresie w 2021 roku, grupa odnotowała wzrost przychodów o 23,5 proc.

Sadoun powiedział, że to był „silny” kwartał: - Trzeci kwartał z rzędu nasz model pozwolił nam osiągnąć dwucyfrowy wzrost, po raz kolejny ujmując ewolucję wydatków klientów w kierunku zarządzania danymi, mediów cyfrowych i transformacji biznesowej. Publicis Sapient nadal osiągał dobre wyniki, osiągając 18,1 proc. wzrostu organicznego, a Epsilon odnotował przyspieszenie do 13,9 proc. wzrostu organicznego w tym kwartale. Wszystkie nasze regiony odnotowały solidny wzrost organiczny, zarówno w USA, jak iw Europie na poziomie 11,1 proc., a Chinach na poziomie 5,9 proc., pomimo trwających tam blokad.

Dyrektor generalny Publicis Groupe dodał, że wyniki pokazują, że spółka ma zrównoważony model biznesowy, pomimo wstrząsów w gospodarce światowej w ostatnich miesiącach.

- Nasze dane za III kwartał są wyraźnie zachęcające. Ale to, co naprawdę się wyróżnia, to nasze wyniki w porównaniu z poziomami sprzed pandemii – powiedział Arthur Sadoun. - W porównaniu z 2019 r. nasz wzrost organiczny przyspieszył do 16 proc. w III kwartale. Pokazuje to, że jesteśmy w stanie więcej niż wytrzymać wzloty i upadki światowej gospodarki i daje nam pewność, że jesteśmy w stanie stawić czoła trwającej niepewności makroekonomicznej - podkreślił.

W ciągu ostatnich trzech miesięcy agencje należące do Publicis Groupe pozyskały wielu nowych klientów, wśród których są m.in. McDonald's, Walmart, ByteDance i Heineken. Dokonano również kilku przejęć, w tym Dubai Salesforce, Changi Consulting.

Autor:bg

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas