W 2010 roku rynek reklamy zewnętrznej osiągnie na całym świeciewartość 30,4 miliarda dolarów - prognozuje firma analityczna GlobalIndustry Analysts (GIA).
Największym sektorem reklamy outdoor są billboardy, na którewydatki w latach 2007 - 2010 mają według GIA zwiększyć się o 2,85miliarda dolarów. Z kolei najszybciej rozwijającym się sektoremreklamy zewnętrznej jest reklama tranzytowa, na którą w 2010 rokuma zostać przeznaczonych 7,14 miliarda dolarów.
Największym rynkiem dla reklamy zewnętrznej jest Europa, wktórej najszybciej rozwija się Rosja. Kraj ten ma zanotować średniroczny wzrost na poziomie 30,2 procenta w latach 2007 - 2010.
Jak podaje GIA, czołowymi graczami na rynku reklamy outdoor naświecie są takie firmy jak: Clear Channel Outdoor, JCDecaux Group,CBS Outdoor, Lamar Advertising Company, Titan Outdoor Limited, VanWagner Communications, Planar Control Room and Digital Signage,EPAMEDIA, MarketForward, Omnivex Corporation, Primedia Outdoor PtyLtd. oraz Clear Media Limited.