Prasa2014-12-04
14

Rośnie sprzedaż „Super Expressu” i „Parkietu”. „Gazeta Polska Codziennie” poniżej 20 tys. egz.

W październiku 2014 roku tylko dwa dzienniki ogólnopolskie zanotowały wzrosty sprzedaży - „Super Express” i „Parkiet”. Wyniki pozostałych tytułów spadły, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”.

Jak wynika z najnowszych danych ZKDP, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, najpopularniejszym dziennikiem w Polsce niezmiennie pozostaje tabloid „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w październiku 2014 roku wyniosła 323 216 egz., czyli 0,32 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 168 663 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się  o 8,35 proc. Na ostatniej lokacie podium uplasował się „Super Express” (Murator). Jego średni wynik w październiku br. wzrósł o 2,9 proc. do 159 516 egz.

Czwarta w zestawieniu była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 6,48 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 54 881 egz.

Największy spadek w zestawieniu - wynoszący 17,78 proc. - odnotowała tradycyjnie „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w październiku br. wyniósł 18 951 egz. W zestawieniu tytuł ten był siódmy.

Z kolei największym wzrostem pochwalić się mogła znów wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 15,82 proc. i wyniosła 4408 egz. Ten wzrost to m.in. efekt udostępniania e-wydań dziennika dzień wcześniej przed ukazaniem się wersji papierowej. Rozwiązanie to wprowadzono w lutym br. (więcej na ten temat).

Zobacz tabelę

Na drugiej podstronie wyniki z kolejnych miesięcy w br.

Autor:pp

KOMENTARZE(14)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas