Telewizja2014-07-21
10

Rośnie widownia Stopklatki TV. Średnio ogląda ją 48 tys. widzów

Filmowa stacja Stopklatka TV w ostatnich dwóch miesiącach gromadziła średnio 48 tys. widzów, o 3,3 tys. więcej niż w pierwszych tygodniach emisji. Kanał zajmuje drugie miejsce wśród stacji filmowo-serialowych, a najwięcej widzów na jego antenie zgromadził dotąd film „Silverado”.

Stopklatka TV rozpoczęła nadawanie na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, na platformach cyfrowych i w sieciach kablowych 15 marca br., ale pomiarem telemetrycznym Nielsen Audience Measurement została objęta dwa dni później. W pierwszych dwóch miesiącach nadawania stacji jej średnia oglądalność minutowa wyniosła 44,7 tys. widzów przy udziale na poziomie 0,71 proc. zarówno w grupie 4+ jak i w 16-49 - wynika z danych NAM udostępnionych przez nadawcę.

Zobacz tabelę


Natomiast w okresie od 17 maja do 17 lipca br. widownia nowej telewizji była już wyższa. Kanał śledziło bowiem 48 tys. osób, a jego udział w rynku wyniósł odpowiednio 0,83 proc. i 0,86 proc. Wówczas jego zasięg był już większy, bo obejmował też sieć Multimedia Polska.

Taki wynik dał Stopklatce TV drugie miejsce w zestawieniu kanałów filmowych. Większą popularnością cieszy się od niej tylko stacja TVP Seriale, śledzona przez 90 tys. widzów. Gorzej wypadają natomiast m.in. AXN i Comedy Central. Wszystkie te stacje poza Stopklatką TV są dostępne jednak tylko w ramach płatnej telewizji.

Zobacz tabelę


Nadawca z wyników oglądalności stacji jest zadowolony. - Stopklatka TV to kanał naziemny, skierowany do szerokiej grupy widzów - postawiliśmy więc na dobre kino, które znajdzie odbiorców także poza wąskim kręgiem koneserów. To miał być kanał, gdzie w ramówce mogą spotkać się zwycięskie autorskie kino z Cannes, hollywoodzki hit i film z Chuckiem Norrisem. I widzowie najwyraźniej docenili nasze wybór - mówi Wirtulnemedia.pl Wawrzyniec Brach, dyrektor programowy Stopklatki TV.

- Myślę, że nasze pomysły na jesień jeszcze wzmocnią pozycję Stopklatki wśród kanałów filmowych - dodaje Brach. Na razie stacja, aby jeszcze poszerzyć komfort jej oglądania, rozpoczęła emitowanie filmów z napisami (przeczytaj o tym więcej).

Dotąd najwięcej widzów na antenie Stopklatki TV zgromadził amerykański western „Silverado”, który obejrzało średnio 343 tys. osób. Na drugiej pozycji znalazł się film „Pole rażenia” z widownią na poziomie 272 tys. osób. Najchętniej oglądany film polski - „Krzyżacy” - uplasował się na miejscu szóstym, przyciągając 247 tys. widzów.

Zobacz tabelę

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas