Reklama2018-02-06
6

Rozpoczyna działalność kuria marketerów, chce zmiany badań mediowych. Za projekt odpowiada Tadeusz Żórawski

W ramach IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy rozpoczęła działalność kuria marketerów zrzeszająca największych reklamodawców w Polsce. Pierwszym projektem, jaki będzie realizowany z jej inicjatywy jest przygotowanie założeń do badania mediów, które w większym stopniu będzie odpowiadało na potrzeby reklamodawców. Projekt ten poprowadzi Tadeusz Żórawski.

W ubiegłym roku IAA Polska zaprezentowało „rekomendacje dla polskiego rynku reklamy” - dokument, który był podsumowaniem blisko rocznych obrad tzw. reklamowego okrągłego stołu, czyli forum dyskusyjnego przedstawicieli wszystkich uczestników procesu komunikacji marketingowej: marketerów, agencji reklamowych, domów mediowych, audytorów mediowych i mediów. W rekomendacjach wskazano cztery czynniki, które spowalniają rozwój polskiego rynku reklamy. Jednym z nich był brak instytucjonalnej reprezentacji marketerów. 

I dlatego też w poniedziałek ogłoszono powstanie ogólnopolskiej reprezentacji największych reklamodawców na bazie kurii marketerów IAA Polska. W spotkaniu inauguracyjnym udział wzięło ok. 40 przedstawicieli marketerów z pierwszej setki największych reklamodawców.

Mają oni do dyspozycji, udostępnione przez IAA, takie zasoby, jak struktura organizacyjna, osoby, również środki finansowe znajdujące się w dyspozycji stowarzyszenia. Jednocześnie ustalono, że kuria marketerów zachowa autonomię w stosunku do stowarzyszenia, tzn. będzie miała prawo podejmować własne inicjatywy, formułować własne stanowiska itp.

Działalność kurii przez najbliższy rok będą animowali członkowie zarządu IAA Polska reprezentujący marketerów: Bartosz Dobrzyński (P4 Play), Ania Jakubowski (Marie Brizard Wine & Spirits) i Rafał Jakubowski (mBank).

- Reprezentacja marketerów powstała m.in. po to, żeby artykułować potrzeby tej grupy podmiotów wobec innych uczestników rynku komunikacji marketingowej - powiedział Rafał Jakubowski z mBanku. Dodał, że jedną z najbardziej pilnych jest zmiana standardu badań mediowych w taki sposób, żeby w większym stopniu odpowiadały one na potrzeby marketerów, by przede wszystkim informowały o ROI (Return On Investment, czyli zwrot z inwestycji - red.) z poszczególnych kanałów komunikacji. Zdaniem Jakubowskiego „badania mediowe w obecnym kształcie realizują tę potrzebę w sposób niewystarczający.”

Aktualnie zaprezentowano wstępny harmonogram realizacji I etapu przygotowań do opracowania koncepcji badań mediowych obejmujących na razie media elektroniczne. Projekt na bieżąco będzie konsultowany z mediami, domami mediowymi i agencjami badawczymi. Na wrzesień br. zaplanowano prezentację uzgodnionych założeń do briefu na badanie mediów elektronicznych oraz rekomendacji dotyczących sposobu finansowania i formy organizacyjnej podmiotu zamawiającego badanie.

Od 1 marca osobą odpowiedzialną za realizację tego projektu przez IAA Polska będzie Tadeusz Żórawski, który w tym miesiącu kończy pracę w domu mediowym PHD Poland.

- Nie jest jeszcze ustalone, czy w efekcie marketerzy będą chcieli nowych badań czy ewentualnej modyfikacji obecnych. Pierwszym krokiem będzie przegląd tego co jest dostępne na rynku i za granicą, jakie są możliwości i wtedy marketerzy ustalą co dalej - informuje Wirtualnemedia.pl Żórawski.

Autor:bg

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas