Dystrybutor prasy Ruch zamierza otworzyć 17 kawiarń pod nazwąicoffee do końca 2007 roku, na co przeznaczy ok. 15 mln zł.
W połowie przyszłego roku ich liczba ma wzrosnąć do 50, a dokońca 2009 roku do 100 lokali, co pozwoli spółce znaleźć się wgronie trzech największych sieci kawiarń w Polsce. Na projekticoffee Ruch przeznaczy ok. 40 mln zł, pochodzących ze środkówwłasnych i emisji akcji, poinformowali przedstawiciele spółki wśrodę.
"Do końca roku chcemy mieć 17 lokali, w tym 9 kawiarń przejętychod Tchibo, do połowy 2008 roku tę liczbę chcemy zwiększyć do 50, ana koniec 2009 roku planujemy mieć 100 kawiarń" - powiedział PawełSobków, członek zarządu ds. handlu i zarządzania siecią sprzedaży,podczas konferencji prasowej.
"Chcielibyśmy znaleźć się w pierwszej trójce sieci na koniec2009 r., ale to jest wariant optymistyczny, biorąc pod uwagękonkurencję na tym rynku" - dodał prezes Adam Pawłowicz.
Zwiększenie sieci będzie odbywało się poprzez rozwój organicznyi przejęcia, ale - jak podkreślił Pawłowicz - obecnie Ruch nieprowadzi żadnych rozmów na temat akwizycji.
Zmiana brandu przejętych za 8,1 mln zł 9 kawiarni Tchibo nastąpinajpóźniej w I kw. 2008 roku.
Koszt przygotowania i otwarcia jednej kawiarni Ruch oszacował na450-550 zł. W tym roku spółka przeznaczy na zwiększenie liczbykawiarń ok. 15 mln zł, a łączny koszt budowy sieci, która będziefinansowana ze środków własnych i pozyskanych z emisji akcjiszacuje na ok. 40 mln zł. "Nie martwię się brakiem środków. Narazie chcemy wydać to, co pozyskaliśmy z emisji" - powiedziałPawłowicz.
Kawiarnie icoffee będą usytuowane w centrach i pasażachhandlowych, lotniskach, dworcach. W ofercie oprócz kawy, ciasta,czekolady, kanapek, sałatek będą: prasa codzienna, tygodniki,bezpłatny szerokopasmowy internet, dostęp do kanałów informacyjnychi rozrywkowych. Partnerem biznesowym Ruchu jest TVN.
Pierwsza kawiarnia zostanie otwarta w przyszłym tygodniu wWarszawie, a kolejne w Gorzowie Wielkopolskim, Gdyni, Wrocławiu,Katowicach, Rzeszowie.
"Spodziewamy się, że zwrot z inwestycji nastąpi w ciągu 4 lat, apróg rentowności osiągniemy w ciągu 18 miesięcy" - powiedziałSobków.
Pawłowicz poinformował, że od II połowy listopada rozpocznie sięzmiana brandu dla salonów prasowych z wyższej półki i odświeżeniewizualizacji brandu Ruch dla kiosków.
Obecnie Ruch posiada 9 tys. kiosków, z czego ok. 8 tys.działających. W przyszłym roku spółka chce otworzyć ok. 33 salonówprasowych, część w segmencie premium.
Pawłowicz powtórzył, że Ruch nie zrezygnował z budowy siecisklepów małego formatu typu convenience.
"W 2008 roku chcemy agresywniej podejść do tego tematu i albokupić sieć, albo zbudować ją od początku. To będzie czwarta marka"- powiedział prezes.
Ruch podał, że w Polsce działa ok. 100 barów kawowych, a cosiódma kawiarnia funkcjonuje w ramach sieci. Wartość tego rynkuszacowana jest na ok. 1,5 mld zł.