Telewizja2010-12-07
15

Ruszył kanał TVP Seriale

Telewizja Polska 6 grudnia o godz. 6.00 uruchomiła nowy kanał tematyczny - TVP Seriale, którego ramówka składa się głównie z nowych i archiwalnych seriali TVP. Kanał dostępny jest w Cyfrze+, na platformie N oraz w 50 sieciach kablowych.

- Wszystkie badania wskazywały, że TVP powinna uruchomić taki kanał. Będzie on mieć w swojej ofercie to, co wyróżnia Telewizję Polską na rynku, czyli najlepsze seriale – mówił na konferencji Paweł Paluch, członek zarządu TVP. Grupą docelową nowej stacji są głównie kobiety w wieku 35-49 lat, ale w ramówce są też pozycje dla mężczyzn oraz dzieci i młodzieży. Oferta programowa kanału w 70 proc. składa się z produkcji polskich.

TVP Seriale od pierwszego odcinka emituje takie współczesne seriale jak m.in. "M jak miłość", "Egzamin z życia", "Tajemnica twierdzy szyfrów", "Ja wam pokażę", “Dom nad rozlewiskiem", "Ranczo", “Glina",  "Londyńczycy", czy “Ojciec Mateusz". W ramówce są też produkcje z dawnych lat jak "Czterdziestolatek", ”Zmiennicy”,  "Alternatywy 4" czy “Janosik" oraz adresowane do młodzieży seriale, np. “Maszyna zmian” czy “Do przerwy 0:1”. Jak zapowiada Iwona Bocian-Zaciewska, pełnomocnik zarządu TVP ds. kanałów tematycznych, docelowo w ramówce znajdą się też weekendowe omnibusy z powtórkami bieżących odcinków seriali emitowanych w tygodniu przez TVP 1 czy TVP 2.

Z zagranicznych pozycji w grudniu na antenie TVP Seriale pojawi się m.in. amerykański serial “Siostra Jackie". W soboty o 20.00 i w niedziele ok. 22.00 kanał emitować będzie także filmy (pokaże m.in. "Ranczo Wilkowyje" czy "Zakochanego Anioła"). Nadzór nad kanałem od strony programowej sprawuje Rafał Rastawicki, dyrektor TVP 2.

Stacja od dnia startu dostępna jest w Cyfrze+ (od pakietu Kompakt), na platformie N (pakiet Hity filmowe), oraz w 50 sieciach kablowych w Polsce, w tym Toyi. TVP prowadzi rozmowy z kolejnymi operatorami, a stacja oferowana im jest jako kanał płatny. Na obecną chwilę TVP nie ma w planach udostępnienia TVP Seriale w ramach naziemnej telewizji cyfrowej. Zasięg techniczny kanału w momencie startu to ok. 2,3 mln gospodarstw domowych.

Iwona Bocian-Zaciewska informuje, że - wg prognoz spółki - stacja TVP Seriale w ciągu roku powinna osiągnąć od 0,5 do 1 proc. udziału w  rynku stacji kablowo – satelitarnych. TVP liczy, że kanał rentowny będzie po okresie roku. Stacja od pierwszego dnia emituje reklamy.

Uruchomienie kanału TVP Seriale wspiera kampania reklamowa realizowana pod hasłem “Relaks, który uzależnia”, która obejmuje prasę, radio i outdoor. Prowadzona jest też crosspormocja na kanałach TVP, oraz działania niestandardowe i  bezpośrednie, które realizowane są m.in. salonach fryzjerskich czy w punktach obsługi klienta operatorów. Kampania w mediach potrwa do końca roku, a działania bezpośrednie do końca stycznia 2011 roku. Kreację przygotowało biuro marketingu TVP, media zaplanował ZenithOptimedia.

Autor:Patryk Pallus

Więcej informacji:TVP Seriale

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas