Sharp, oficjalny partner UEFA Euro 2012, uruchomiła platformę sharpfanlabs.com, umożliwiającą zbieranie danych dotyczących sposobu kibicowania Europejczyków.
Platforma, która wystartowała tuż po piątkowym losowaniu grup finałowych przyszłorocznych mistrzostw Europy, jest jednym z elementów aktywności realizowanych przez Sharp w ramach badania kibiców piłkarskich Sharp FanLabs (więcej na ten temat).
www.sharpfanlabs.com powstała w 8 wersjach językowych, w tym w języku polskim. Na stronie znalazły testy i ankiety, dzięki którym możliwe będzie gromadzenie danych na temat kibiców z poszczególnych krajów, a następnie ich monitorowanie i analizowanie.
Wyniki ankiet i testów będą uzupełnione o dane uzyskane poprzez mobilne aplikacje przygotowane dla użytkowników smartfonów i tabletów, a także o dane biometryczne, które firma Sharp zbierze podczas Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie, a które przeprowadzane będą w specjalnie przygotowanych ciężarówkach Sharp FanLabs Truck.
Sharp przeprowadzał testowe badania kibiców podczas odbywających się w 2011 r. spotkań eliminacyjnych oraz meczów towarzyskich. Dzięki temu dostępne są pierwsze, bardzo wstępne wyniki badań na temat kibiców z 16 zakwalifikowanych do rozgrywek krajów.