W III kwartale 2011 roku w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) sprzedano 26,7 miliona komputerów.
To o 3,8 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2010 (27,8 mln) - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Czwarty z rzędu spadek - o 10,2 proc. - odnotowano w Europie Zachodniej. W Wielkiej Brytanii sprzedaż spadła o 10,9 proc., w Niemczech o 3,9 proc., we Francji o 1,4 proc., w Hiszpanii o 37,0 proc., we Włoszech o 31,3 proc., w Grecji o 27,5 proc., a w Portugalii o 26,5 proc.
Wzrosty odnotowano za to w Europie Środkowo-Wschodniej oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce - odpowiednio o 4,8 proc. i 7,4 proc.
Pozycję lidera sprzedaży pecetów w regionie EMEA utrzymał Hewlett-Packard, wyprzedzając firmę. Zmiana nastąpiła na ostatnim stopniu podium, które Dellowi odebrał Asus. Kolejne były firmy Lenovo, Samsung, Toshiba, Apple, Sony i Fujitsu.
Czołowa piątka sprzedawców komputerów w regionie EMEA w III kw. 2011 r. (000 sztuk)