Internet2017-01-02
3

Rynek przeglądarek internetowych: Chrome znowu w dół, Firefox też traci

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w grudniu 2016 r., tak jak miesiąc wcześniej, zanotowała spadek udziału zarówno na całym świecie, jak i w Polsce.

Z danych StatCounter wynika, że w grudniu ub.r. Chrome miał w skali globalnej 58,48 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 59,05 proc. w listopadzie.

W tym samym czasie spadek zanotował także drugi w rankingu Firefox (z 13,49 proc. do 13,45 proc.). Zyskały natomiast kolejne w zestawieniu przeglądarki Safari (z 10,38 proc. do 10,54 proc.), Internet Explorer (z 8,8 proc. do 8,92 proc.) oraz Edge (z 2,93 proc. do 3,09 proc.).

Tymczasem w Polsce Chrome, który utrzymał pozycję zdecydowanego lidera, także zanotował spadek. Przeglądarka Google miała w grudniu ub.r. 56,44 proc. udziału w naszym rynku, wobec 56,6 proc. w listopadzie.

Podobnie jak w skali globalnej, straciła również następna w zestawieniu przeglądarka Firefox (z 27,24 proc. do 26,78 proc.). Zyskały zajmujące kolejne miejsca Opera (z 6,13 proc. do 6,18 proc.) i Internet Explorer (z 3,65 proc. do 3,7 proc.), a spadek odnotowała zamykająca Top 5 Safari (z 2,44 proc. do 2,41 proc.).

Autor:km

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas