Internet2016-03-05
2

Rynek przeglądarek internetowych: Chrome zyskuje na świecie, mocno w dół w Polsce, w górę Firefox

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w lutym 2016 r. zanotowała wzrost udziału na całym świecie, ale w Polsce sporo straciła. Sporo zyskał Firefox, który w skali globalnej wyprzedził Internet Explorera.

Z danych StatCounter wynika, że w lutym br. Chrome miał w skali globalnej 55,33 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 54,2 proc. w styczniu.

W tym samym czasie wzrost zanotował także Firefox (z 14,61 proc. do 14,67 proc.), któremu udało się wyprzedzić Internet Explorera Microsoftu (spadek z 14,62 proc. do 13,38 proc.).

Poza tym spadek zanotowała czwarta w rankingu Safari firmy Apple (z 9,47 proc. do 9,46 proc.), a zyskała zamykająca pierwszą piątkę zestawienia przeglądarka Opera (z 1,96 proc. do 2 proc.).

Tymczasem w Polsce Chrome co prawda utrzymał pozycję zdecydowanego lidera, ale zanotował pierwszy od pół roku i od razu bardzo wyraźny spadek. Przeglądarka Google miała w lutym br. 50,38 proc. udziału w naszym rynku, wobec 56,05 proc. w styczniu. Sporo zyskał natomiast drugi Firefox - z 26,18 proc. do 29,9 proc.

W pojedynku o trzecie miejsce górą Opera, która zanotowała jednak spadek z 7,54 proc. do 7,33 proc. i wyraźnie zbliżył się do niej Internet Explorer (wzrost z 5,04 proc. do 6,55 proc.). Czołową piątkę zamyka przeglądarka Safari (wzrost z 2,12 proc. do 2,52 proc.).

 

Autor:km

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas