Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce od stycznia do września 2015 roku br. należała do RMF FM. Stacja ta miała również największy dobowy zasięg słuchalności - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średni dobowy udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od stycznia do września 2015 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,9 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,62 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,7 proc., po spadku o 10,46 proc. Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,5 proc., po spadku o 7,77 proc.
Oczko niżej (po awansie z miejsca piątego) uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,8 proc. Udział PR 3 poszedł do góry o 5,41 proc.
Z kolei na piątą pozycję spadła Eska, której udział w badanym okresie wyniósł 7,4 proc. (spadek o 1,33 proc.).
Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło ZET Chilli, które zajęło 21. lokatę. Udział tej rozgłośni zwiększył się o 200 proc. do 0,3 proc.
Zaś najwięcej straciło Radio Plus, które uplasowało się na miejscu dziesiątym. Stacja odnotowała spadek udziału o 20,83 proc. do poziomu 1,9 proc.
Zobacz tabelęZ kolei średni dobowy zasięg słuchalności RMF FM w I-III kwartale 2015 roku (pod względem udziału słuchania w grupie wiekowej od 15 do 75 lat) wyniósł 28,6 proc, po wzroście względem analogicznego okresu 2014 roku o 4,38 proc.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z wynikiem w analizowanym okresie na poziomie 18,5 proc, po spadku wynoszącym 4,64 proc.
Na podium znalazła się sieć Eska, której średni udział wyniósł 11,9 proc. W porównaniu do poprzedniego roku zwiększył się on o 4,39 proc.
Oczko niżej uplasowała się publiczna Jedynka - 10,4 proc, po spadku o 3,70 proc. Z kolei pierwszą piątkę zamyka Trójka (8,1 proc; do góry o 8 proc.).
Największym wzrostem, wynoszącym 100 proc. do 0,4 proc., pochwalić się mogła stacja ZET Chilli. Z kolei największy spadek odnotowało ZET Gold - było to 16,67 proc. do 1,5 proc.
Zobacz tabelę