Reklama2018-04-13
3

Rynek reklamy telewizyjnej w I kwartale 2018 roku wart 6,18 mld zł

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w pierwszym kwartale 2018 roku były o 7 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 8,22 mln spotów reklamowych, o 12,97 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 51,88 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 46,42 tys. godzin).

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/ogladalnosc-telewizji-i-kwartal-2018-tvp1-liderem-skoki-hitem ##

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 6,18 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 7,37 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 899,33 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 1,80 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 10,53 proc. do 674,77 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (337,26 mln zł; wzrost o 17,55 proc.), która wyprzedziła TVP1 (336,06 mln zł; + 14,21 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TV4 (po awansie z 6. lokaty) z wpływami na poziomie 131,73 mln zł i spadkiem o 15,39 proc.

14. miejsce zajął Nickelodeon, który zanotował największy wzrost w top 20 - wynoszący 64,42 proc. do 71,44 mln zł.

Z kolei najwięcej straciła Stopklatka TV, której wpływy zmniejszyły się o 33,24 proc. do 95,53 mln zł (stacja ta w zestawieniu była 10.).

Najwięcej na reklamę w telewizji - 319,59 mln zł - w pierwszym kwartale 2018 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 23,62 proc. Kolejne miejsca zajęły: Pharmacia (209,67 mln zł; do góry o 21 proc.) i Polpharma (159,46 mln zł; + 0,49 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas