Reklama2020-06-04
3

Rynek reklamy telewizyjnej w maju skurczył się o 20 proc., liczba spotów spadła o 29 proc. (raport)

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w maju 2020 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zmniejszyły się o 19,50 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,28 mln spotów reklamowych, o 28,91 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 12,83 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 18,04 tys. godzin).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,28 mld zł, co oznacza spadek w skali roku o 19,50 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na czele Polsat

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 358,29 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 12,97 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/w-optymistycznym-scenariuszu-rynek-reklamowy-w-polsce-spadnie-w-tym-roku-o-7-3-proc ##

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 3,82 proc. do 301,22 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (125,68 mln zł; spadek o 26,06 proc.), a czwarta była TVP1 (106,03 mln zł; - 8,05 proc.).

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/ogladalnosc-telewizji-maj-2020-tvp1-lider-m-jak-milosc-hit ##

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazło się TVN24 z wpływami na poziomie 96,36 mln zł i wzrostem o 96,78 proc.

Aflofarm największym reklamodawcom

Najwięcej na reklamę w telewizji - 222,53 mln zł - w maju 2020 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 354,86 proc. Kolejne miejsca zajęły: Telewizja Polsat (70,20 mln zł; do góry o 634,78 proc.) i Grupa Polsat (69,01 mln zł; + 5,13 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas