Radio2013-12-11
11

Rynek sieci radiowych: Eska w dół, Radio Plus o 488 proc. do góry

W okresie od września do listopada 2013 roku na pozycji lidera słuchalności wśród sieci radiowych w Polsce uplasowała się Eska. Ogromnym wzrostem pochwalić się mogło Radio Plus - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Udział sieci radiowej Eska w okresie od września do listopada 2013 roku wyniósł 7,2 proc., czyli 0,6 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Radio Track Millward Brown przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu uplasowało się Audytorium 17, skupiające 17 rozgłośni radia publicznego z udziałem wynoszącym 5,5 proc. (bez zmian w porównaniu do analogicznego okresu 2012 roku).

Na podium znalazło się jeszcze Radio Plus, które awansowało z miejsca siódmego. Udział tej rozgłośni w skali roku poszedł do góry aż o 3,9 pkt. proc. (487,5 proc.) do 4,7 proc. To efekt tego, że od kwietnia br. zmieniono format muzyczny tej stacji z soft AC na disco. Zmianie uległ również program sieci - odświeżono formułę dotychczasowych pasm, a na antenie pojawiły się nowe audycje i nowi prowadzący.

>>> Od grudnia VOX FM i Radio Plus zamieniły się formatami i zespołami

Szóste miejsce zajęła sieć Radio ZET Gold, która powstała w lipcu br. w miejsce Planety FM (więcej na ten temat). Jej udział zwiększył się o 0,2 pkt. proc. do 1,1 proc.

 

Zobacz tabelę


Dane o rynku sieci radiowych w ostatnim roku.

Zobacz tabelę


Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.

Autor:mk

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas