W I półroczu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród magazynów komputerowych i o grach znalazł się „CD Action”. Wszystkie tytuły w zestawieniu odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Chip”.
Średnia sprzedaż ogółem magazynu „CD Action” (Wydawnictwo Bauer) w I półroczu 2016 roku wyniosła 71 555 egz., czyli o 4,89 proc. mniej niż w I półroczu 2015 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 43 844 egz., po spadku o 14,28 proc.
Na trzeciej lokacie znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 1,88 proc. do 33 085 egz.
Najsłabiej zaś wypadł „Chip” (Grupa Burda), który zajął miejsce czwarte - ostatnie. Sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmalała najbardziej w zestawieniu - o 18,43 proc. i wyniosła 9 147 egz.
Sprzedaż od 2007 roku (wykres)
Zobacz tabelęW czerwcu 2016 roku sprzedaż ogółem miesięcznika „CD Action” w porównaniu do czerwca 2015 roku zwiększyła się o 2,89 proc. do 68 125 egz.
Drugie miejsce zajął „PC Format” (44 279 egz.; wzrost o 3,38 proc. - największy w zestawieniu), a trzecie - „Komputer Świat” (31 523 egz.; do góry o 1,35 proc.).
Jedyną stratę w tym ujęciu zanotował „Chip” - było to 10,44 proc. do 9 066 egz.
Sprzedaż w 2015 i 2016 roku (wykres)
Zobacz tabelęSprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.