Radio2016-02-19
7

Rząd nie pracuje nad ustawą o repolonizacji mediów w Polsce

Nie ma prac nad ustawą ograniczającą zbyt duży udział kapitału zagranicznego w polskich mediach, a reklamy z TVP i Polskiego Radia jeszcze długo nie znikną - zapowiedział Krzysztof Czabański, wiceminister kultury odpowiedzialny za przygotowanie ustawy o mediach narodowych.

W opublikowanym wczoraj w „Rzeczpospolitej” wywiadzie, Krzysztof Czabański, wiceminister kultury odpowiedzialny za przygotowanie ustawy o mediach narodowych zapewnił, że choć pojawiają się głosy mówiące o repolonizacji mediów albo zapobieganiu koncentracji kapitału na różnych obszarach działalności medialnej, to według jego wiedzy w rządzie nie są prowadzone takie prace.

Z kolei na pytanie, czy Polskie Radio, podobnie jak TVP będzie mogło emitować reklamy, odpowiedział: „ Zwyciężyła koncepcja, by niczego nie zmieniać. Jeżeli fundamenty finansowe okażą się solidne, może zaczniemy się zastanawiać nad dalszymi krokami. Gdyby media publiczne wycofały się z rynku reklam, musiałyby zrekompensować im to media komercyjne. Ale to pieśń przyszłości o niewiadomym brzmieniu”.

W rozmowie z Magdaleną Lemańską i Wiktorem Ferfeckim powiedział też, że prawdopodobnie  abonament radiowo-telewizyjny nadal będzie dzielony pomiędzy Telewizję Polską i Polskie Radio mniej więcej po połowie.

Mająca zastąpić abonament opłata audiowizualna według zapowiedzi Krzysztofa Czabańskiego zacznie obowiązywać albo od 1 lipca br. albo od 1 stycznia 2017 roku. Z różnych względów drugi termin jest bardziej prawdopodobny.

Według wiceministra kultury jej wysokość w kwocie 8,33 zł miesięcznie zaproponowana przez KRRiT jest jednak zbyt niska, będzie jednak niższa od obecnego abonamentu, który wynosi 22,70 zł.

Autor:bg

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas