Prasa2018-01-29
2

„Rzeczpospolita” i „Parkiet” świętują rocznicę odzyskania niepodległości Polski kampanią „100 lat polskiej gospodarki”

Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, prezes IWP - fot. polsatBogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, prezes IWP - fot. polsat

Redakcje dzienników „Parkiet” i „Rzeczpospolita” (Gremi Media) z okazji 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości rozpoczynają kampanię podsumowującą i promującą osiągnięcia gospodarcze naszego kraju. W planie akcji są specjalny kongres, publikacje, debaty, programy wideo i raporty.

Kampania „100 lat polskiej gospodarki” koncentruje się na przypominaniu osiągnięć polskich ekonomistów, przedsiębiorców i wynalazców oraz najważniejszych dla polskiej gospodarki branż, sektorów i firm w ciągu ostatniego 100-lecia.

- Rok 2018, który właśnie zainaugurowaliśmy, to rok obchodów stulecia odrodzonego państwa polskiego. Pragniemy, by przygotowana przez redakcje „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” kampania „100 lat polskiej gospodarki” była naszym wkładem w te obchody. Chcemy, by przez nasze łamy przetoczyła się dyskusja o polskim dorobku, o bohaterach czasów przełomu, o status quo narodowej gospodarki i o najbardziej perspektywicznych branżach - komemntuje Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”.

Na potrzeby projektu w piątek, 26 stycznia wystartowała strona internetowa 100LatGospodarki.pl, gdzie trafiać będą wszystkie treści publikowane w ramach kampanii.

Przez cały rok, w każdy piątek, aż do Święta Niepodległości obie redakcje będą przedstawiać na swoich łamach oraz w serwisach Rp.pl, Parkiet.com i Rzeczpospolita.TV gospodarczą historię Polski. W czasie trwania kampanii zostanie wyłonionych 100 najbardziej zasłużonych postaci dla gospodarki i 100 kluczowych inwestycji w latach 1918-2018.

- W ramach kampanii zainicjujemy też cykl debat, wywiadów z ekspertami, profesorami i najważniejszymi ludźmi biznesu, a 7 czerwca w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie zorganizujemy specjalny kongres poświęcony kampanii. Przypomnimy nie tylko wielkie sukcesy Polski, ale i poddamy je gruntownej analizie, zadamy wiele ważnych pytań, dotyczących wielopokoleniowego dziedzictwa i nowych wyzwań, stojących przed polską gospodarką - mówi Andrzej Stec, redaktor naczelny „Parkietu” i zastępca redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej”.

W listopadzie ub.r. sprzedaż ogółem „Rzeczpospolitej” wyniosła 47 853 egz. (spadek o 1,92 proc. rdr.), a „Parkietu” 3 993 egz. (spadek o 2,13 proc. rdr.).

Autor:jd

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas