Prasa2015-10-29
1

„Rzeczpospolita”, „Nasze Miasto” i „Puls Biznesu” dużo więcej z reklam - mocno w dół „Metro” (TOP 10)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W trzech kwartałach br. większość dzienników zanotowała spadki wpływów z reklam w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku. Najbardziej spadły przychody „Metra”, za to duże wzrosty osiągnęły „Rzeczpospolita”, „Nasze Miasto” i „Puls Biznesu”.

Cennikowe przychody reklamowe dzienników wyniosły w okresie styczeń-wrzesień br. nieco ponad 1,1 mld zł i były o 0,8 proc. niższe niż rok wcześniej - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.

Spośród dziesięciu największych pod względem wpływów z reklam dzienników, sześć zarobiło na reklamach mniej w porównaniu z trzema kwartałami ub.r. Największy spadek zanotowało bezpłatne „Metro” (na początku września przemianowane na „Metrocafe.pl”), którego przychody z reklam spadły o 11,2 proc., do 66,8 mln zł.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/twoj-styl-viva-i-party-z-najwiekszymi-wzrostami-reklamowymi-w-dol-tylko-newsweek-top-10 ##

„Polska” zmniejszyła wpływy o 6,2 proc., do 161,1 mln zł, a „Dziennik Gazeta Prawna”- o 3,5 proc., do 41,5 mln zł. W „Super Expressie” reklamodawcy wydali o 1,8 proc. mniej niż rok wcześniej (87,9 mln zł), w „Gazecie Wyborczej” - 0,9 proc. mniej (299,9 mln zł), a w „Fakcie” - 0,8 proc. mniej (123,5 mln zł).

W okresie trzech pierwszych kwartałów br. wzrosły w skali roku wydatki na reklamę w trzech dziennikach z czołówki: „Rzeczpospolita” zarobiła o 17 proc. więcej (77,05 mln zł) „Nasze Miasto” - o 13,5 proc. (23,3 mln zł), a „Puls Biznesu” - o 10,6 proc. (21,8 mln zł).

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/fakt-na-czele-sprzedazy-super-express-z-najwiekszym-spadkiem ##

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas