Prasa2012-05-09
23

“Rzeczpospolita” poniżej 90 tys. egz., sprzedaż spadła o 20 proc.

Wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały w marcu br. spadki sprzedaży ogółem. Najwięcej straciła “Rzeczpospolita”, której sprzedaż wyniosła poniżej 90 tys. egz. Sporo stracił też “Parkiet”, a najmniejszy spadek zanotował “Fakt”.

W trzecim miesiącu br. średnia sprzedaż ogółem dziennika "Fakt" (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 396 120 egz., co oznacza spadek o 1,75 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca rok wcześniej, najmniejszy w całym rankingu - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na miejscu drugim uplasowała się wydawana przez Agorę "Gazeta Wyborcza" ze średnim wynikiem wynoszącym 248 215 egz., po spadku o 8,77 proc.

Trzecią lokatę zajął "Super Express" (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 168 680 egz., czyli o 3,80 proc. mniejszą niż rok wcześniej.

Największy spadek w zestawieniu zanotowała znajdująca się tuż za podium "Rzeczpospolita" (Presspublica) - jej wynik zmalał o 19,76 proc. do 85 221 egz. Tytuł ten pierwszy raz w historii miał średnią miesięczną sprzedaż ogółem poniżej 90 tys. egz.

Drugim tytułem, który stracił najwięcej była też wydawany przez Presspublikę "Parkiet", który zajął ostatnie miejsce. Jego sprzedaż ogółem zmalała o 16,97 proc. do 4 432 egz.

Zobacz tabelę


W marcu br. w porównaniu do lutego br. największy wzrost sprzedaży ogółem, wynoszący 3,04 proc., zanotowała "Gazeta Polska Codziennie"
, zaś najwięcej straciła “Rzeczpospolita” (- 7,79 proc.).

Zobacz tabelę


 

Autor:pp

KOMENTARZE(23)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas