Reklama2010-03-11
7

Sąd: PKO BP musi zapłacić 5,7 mln zł kary za nierzetelną reklamę

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zgodnie z którą PKO Bank Polski ma zapłacić 5,7 mln zł kary za nierzetelną kampanię reklamową "Max Lokaty".

"Urząd ustalił, że w czasie kampanii reklamującej lokatę terminową bank informował, że 'Max Lokata' jest oprocentowana w wysokości 6% w skali dwunastu miesięcy. Okres ten liczony był jednak nie od momentu podpisania umowy, ale od wyznaczonego przez bank terminu. O tym konsument dowiadywał się dopiero w placówce banku" - podano w komunikacie.

Zdaniem UOKiK, pominięcie tak istotnej informacji w przeważającej części materiałów reklamowych wprowadziło konsumentów w błąd i powodowało podjęcie przez nich decyzji, której inaczej by nie podjęli.

Ponadto w treści materiałów reklamowych bank zastosował sformułowania, które wskazywały na ich kompletność, a użycie sformułowania "bez gwiazdek" sugerowało potencjalnemu odbiorcy, że reklama zawierała wszystkie istotne informacje.

Narastająco w I-III kw. 2009 roku PKO BP miał 1789,09 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 2752,49 mln zł zysku rok wcześniej.

Autor:(ISB)

Więcej informacji:Sąd, PKO BP, Max Lokata

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas