Reklama2014-05-30
2

Sąd wstrzymał emisję reklam Magne B6 Max (wideo)

kadr z reklamy Magne B6 Maxkadr z reklamy Magne B6 Max

Sąd Okręgowy w Białymstoku nakazał firmie Sanofi, produkującej preparat Magne B6 Max, wstrzymanie emisji spotów reklamowych. Jest to zabezpieczenie roszczenia wniesionego przez Olimp Labs przed rozpoczynającym się procesem. Przedmiotem sporu jest treść reklamy.

W spotach reklamowych suplementu produkowanego przez Sanofi pada sugestia, że cytrynian magnezu przyswaja się lepiej niż chelat (obydwie te substancje są składniami preparatów z magnezem i witaminą B6) oraz „nic nie przyswaja się lepiej od Magne B6 Max”. Te stwierdzenia nie spodobały się Olimp Labs, producentowi suplementu Chela-Mag B6, w skład którego wchodzi właśnie chelat.

Koncern zakwestionował również powoływanie się przez Sanofi w spotach na badanie naukowe, które - jak uzasadniano we wniosku o wstrzymanie reklam - jest nieobiektywne, niemiarodajne i posiada poważne wady metodologiczne. W najbliższym czasie rozpocznie się w tej sprawie proces wytoczony przez Olimp Labs.

Międzynarodowa kampania reklamowa promująca Magne B6 Max (przygotowana przez agencję Publicis Poland) ruszyła w Polsce w lutym. Akcję kierowano do kobiet prowadzących bardzo aktywny tryb życia (przeczytaj o tym). Działania prowadzono w telewizji w Polsce (kanały z oferty TVP, TVN i Polsatu), a także w Czechach, Rumunii, na Słowacji i Węgrzech.

Z przedstawicielami Sanofi i Olimp Labs nie udało nam się skontaktować.

Autor:łb

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas