Telewizja2020-12-11
33

Samuel Pereira przeprosił za bojkot Reserved, po tym jak połączył ubranka dziecięce ze znakiem Strajku Kobiet

Dziennikarz TVP Info Samuel Pereira opublikował zdjęcie spodenek i bluzy dziecięcej marki Reserved, na których według niego znalazły się znaki graficzne przypominające błyskawicę - logo Strajku Kobiet i zapowiedział bojkot sklepu. Sieć odpowiedziała, że ubranka są dostępne w sprzedaży od 2018 roku. Na koniec Pereira przeprosił za swój wpis. - Otrzymałem dodatkową informację, która każe mi przyznać się do błędu - wytłumaczył.

Samuel Pereira najpierw w czwartek koło południa w swoim wpisie na Facebooku zapytał: Reserved dołączył do "Wypierdalać"?

Opisał, że sam jest klientem tej sieci, kupuje tam ubrania dla swoich dzieci. - Jako ludzie cywilizowani powinniśmy wiedzieć, że człowiek mniejszy, bezbronny, chory nie jest "gorszy". Reserved najwidoczniej uważa inaczej. Wiem, że mój wpis może się spotkać z hejtem spod znaku "Wypierdalaj", ale Polska to też mój kraj, żadne lobby aborcyjne nie ma prawa mi kazać z niego "wypierdalać", a ja mam prawo do wyrażania swoich opinii, do czego też Was zachęcam – napisał.

Reserved odpowiedziało pod jego postem na Facebooku: - Szanowny Panie Samuel Pereira, dziękujemy za opinię. Kolekcja dziecięca, którą Pan opisuje jest u nas dostępna w różnych wariantach kolorystycznych od 2018 roku. Pozdrawiamy, Reserved.

Tę samą odpowiedź otrzymaliśmy od PR managera marki Rafała Gruszkiewicza. - Modele ubrań, o których pisze Samuel Pereira są dostępne w naszej ofercie w różnych wersjach kolorystycznych już od 2018 roku - zaznaczył.

Przeprosiny i skasowanie wpisu

Kilka godzin później Pereira przyznał się do błędu i zapowiedział, że ma zamiar skasować poprzedni wpis.

- Otrzymałem dodatkową informację, która każe mi przyznać się do błędu. Kolekcja Reserved z błyskawicami nie została stworzona i wypuszczona do sprzedaży w związku, czy w ramach poparcia środowisk proaborcyjnych. Za pomyłkę przepraszam i post kasuję. Miłego wieczoru - napisał.

Niedawno z oferty marki odzieżowej Reserved (należącej do LPP) wycofana została koszulka pokazująca Świętego Mikołaja i renifera pijących wino oraz napis „odkupienie win”. Koszulkę skrytykowała dziennikarka Agata Puścikowska. - Przepraszamy za zaistniałą sytuację. Nie mieliśmy na celu obrażenia niczyich uczuć - zapewniło Reserved.

Reserved ma 440 sklepów

Reserved to najpopularniejsza marka odzieżowa firmy LPP. Na koniec lipca br. działały 442 jej sklepy (o 12 mniej niż rok wcześniej) o łącznej powierzchni handlowej 670 tys. metrów kwadratowych (wobec 634 przed rokiem).

Przychody ze sprzedaży ubrań Reserved w pierwszym półroczu finansowym (od lutego do lipca br.) wyniosły 1,49 mld zł, po spadku o 26,2 proc. rok do roku. Do LPP należą też marki odzieżowe Cropp, House, Mohito i Sinsay.

W trzecim kwartale bieżącego roku obrotowego, czyli od sierpnia do października br., przychody sprzedażowe firmy zwiększyły się o 5 proc. do 2,45 mld zł, a przychody tylko z e-commerce poszły w górę o 93 proc. do 463 mln zł.

Autor:NB

KOMENTARZE(33)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas