Drugi sezon „Sanatorium miłości” oglądało średnio 3,31 mln widzów, o 10 tys. osób mniej niż pierwszy sezon programu emitowany rok temu. Produkcja dała TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku. Wpływy z reklam wyniosły 8,64 mln zł.
„Sanatorium miłości 2” nadawane było na antenie Jedynki w niedziele o godz. 21.15, w okresie od 5 stycznia do 8 marca 2020 roku. Średnia oglądalność premierowych odcinków produkcji wyniosła 3,31 mln widzów. Przełożyło się to na 22,09 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 14,54 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 15,94 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Najwięcej widzów zgromadził finałowy odcinek nowej serii. Oglądało go 3,54 mln osób.
Względem pierwszego sezonu, emitowanego rok temu w tym samym paśmie, „Sanatorium miłości” straciło 190 tys. widzów, ale wzrósł udział programu w grupie 16-49. Wówczas produkcja gromadziła 3,50 mln widzów. Przełożyło się to na odpowiednio 22,54 proc., 13,10 proc. oraz 15,30 proc. udziału.
Telewizja | „8 Wspaniałych” i „Star Voice” wiosną w TVP. Jacek Kurski: publiczny nadawca dla wszystkich Polaków |
TVP1 w paśmie emisji serialu zajęła pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym. Wiceliderem w tym paśmie był Polsat, który pokazywał wówczas gł. audycje kabaretowe i serial „W rytmie serca”, a udział tej stacji ukształtował się na poziomie 9,92 proc. Trzecie miejsce zajął TVN (filmy fabularne; 6,35 proc.) a „wielką czwórkę” uzupełnia TVP2 (pasmo filmowe; 3,91 proc).
Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 TVP1 była zdecydowanym liderem.
Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków cyklu wyniosły 8,64 mln zł. Dla porównania, pierwszy sezon zarobił 6,80 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Telewizja | „Pytanie na śniadanie” liderem programów śniadaniowych w 2019 roku. Na drugie miejsce spadło „Dzień dobry TVN” |
„Sanatorium miłości” to autorski projekt Telewizji Polskiej, w którym biorą udział osoby w wieku 60 i więcej lat. Formuła reality-show polega na tym, że uczestnicy przez okres kilku tygodni mieszkają w sanatorium Równica w Ustroniu (leżącym w paśmie górskim Beskidu Śląskiego), gdzie poznają się i przeżywają przygody związane ze sferą uczuć.
Publiczny nadawca podkreśla, że „Sanatorium miłości” przełamuje stereotyp myślenia o osobach na emeryturze. Program ma przybliżyć problem dyskryminowania osób starszych i pokazać jesień życia w barwny i ciepły sposób, bez względu na wiek.
TVP kontynuuje „Sanatorium miłości”. Ruszyły castingi do 3 sezonu
Aby wziąć udział w „Sanatorium miłości 3”, należy do 10 lipca br. wysłać zgłoszenie zawierające zdjęcia, kilka słów o sobie oraz dane kontaktowe na adres: sanatoriummilosci@tvp.pl. Poszukiwani są seniorzy, którzy pragną odmienić swoje życie.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku wyniósł 9,68 proc.