Reklama2023-02-11
0

Santander Bank Polska, Grupa Maspex oraz Mowi Poland wyróżnione przez BR TVP

Kadr ze spotu „Tymbark. Po prostu. Nic dodać”; fot. screen/YouTubeKadr ze spotu „Tymbark. Po prostu. Nic dodać”; fot. screen/YouTube

Biuro Reklamy TVP po raz ósmy wyróżniło najlepsze kreacje reklamowe, tym razem za 2022 rok. Tym razem laureatami zostali Santander Bank Polska, Grupa Maspex oraz Mowi Poland, a wyróżnienia otrzymali: Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna oraz firma Żywiec. Sprzedaż i dystrybucja.

Wyróżnione zostały spoty reklamowe, które zdaniem Biura Reklamy TVP „tworzą najwyższe standardy w zakresie komunikacji językowej w przekazach handlowych, a także odgrywają istotną rolę społeczną i kulturalną”. Kreacje oceniano w trzech kategoriach: ,,Odpowiedzialność społeczna”, ,,Kreatywność językowa” i ,,Reklamowy tekst roku”.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Santander Bank Polska otrzymał tytuł zwycięzcy za kampanię „Moc aplikacji. Obsługa bez barier” w kategorii „Odpowiedzialność społeczna” . W spocie reklamowym Marcin Dorociński, posługując się Polskim Językiem Migowym, przekazuje informację o wprowadzeniu aplikacji bankowej dla osób niesłyszących i słabo słyszących.

W kategorii „Kreatywność językowa” nagrodzona została firma Maspex, z marką Tymbark, za kampanię „Tymbark. Po prostu. Nic dodać”, gdzie - jak informuje BR TVP - „żartobliwe żonglowanie rodzimymi idiomami i powiedzeniami świadczy o dużym wyczuciu humorystycznego pulsu polszczyzny, wysokim poziomie sprawności i kreatywności językowej. Nie bez znaczenia jest też spójność stylistyczna całej kampanii, prowadzonej już od kilku lat”.

Tytuł zwycięzcy w kategorii „Reklamowy tekst roku” przypadł firmie Mowi Poland za reklamę „Prawo Jante. Salmon is Good - Mowi is Goodness”. - Przekaz ten pokazuje, jak świadomie stworzony i celnie wykorzystany błąd stylistyczny i logiczny ma potencjał - w podstawowym brzmieniu lub jako schemat konstrukcji - wejścia na stałe do języka powszechnego (analogicznie do „oczywistej oczywistości”) i zadomowienia się w nim jako unikatowy zwrot idiomatyczny, wypowiadany z przymrużeniem oka. Nie sposób też nie docenić kreatywnej gry słów w angielskim haśle: „Salmon is good - Mowi is goodness”, a także pomysłu zestawienia żartobliwie przedstawionego stereotypowego wizerunku skandynawskiej kultury opartej na unifikującym „prawie Jante”, gdzie nic nie jest wyjątkowe, z jednym wyjątkiem: łososia Mowi - opisuje spot Biuro Reklamy TVP.

Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna oraz Żywiec. Sprzedaż i dystrybucja z wyróżnieniami

W tym roku jury zdecydowało się przyznać także dwa wyróżnienia w kategorii „Kreatywność językowa”. Miano wyróżnionych zyskały: Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna za reklamę „Świat jak z baśni” oraz Żywiec. Sprzedaż i dystrybucja za kampanię „Drugie Ż”.

- Cenimy spoty reklamowe, które swój przekaz wyrażają kreatywnie i starannie językowo, a przy tym ich treść jest atrakcyjna dla widza, dlatego z wielką satysfakcją wyróżniliśmy reklamodawców, których kreacje reklamowe kreują najwyższe standardy w zakresie komunikacji marketingowej. A tymczasem serdecznie gratulujemy zwycięzcom i wyróżnionym - komentuje Ewelina Czuba, dyrektor Biura Reklamy TVP.

Zwycięskie spoty emitowane były w 2022 roku na antenach Telewizji Polskiej.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas