Internet 2013-02-11
5

„SE” i „Fakt” zyskują w sieci, „Rzeczpospolita” w dół

Wśród serwisów internetowych gazet ogólnopolskich najwięcej użytkowników i odsłon mają strony „Super Expressu”, „Faktu” i „Gazety Wyborczej”, a najdłużej internautów przyciągają witryny „Pulsu Biznesu” i „Parkietu”.

Z danych badania Megapanel PBI/Gemius przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w grudniu ub.r. serwisy 11 gazet ogólnopolskich miały (przy uwzględnieniu współodwiedzalności) 6,23 mln użytkowników, o 375 tys. więcej niż rok wcześniej. 10 witryn objętych audytem site-centric zanotowało łącznie 193,2 mln odsłon (wzrost o 11,2 mln w skali roku), a internauci spędzili na nich w sumie 2, 97 mln godzin (209 tys. więcej niż w grudniu ub.r.). Analiza nie obejmuje strony „Gazety Polskiej Codziennie” (gpcodziennie.pl), ponieważ nie jest ona badana w Megapanelu.

Najpopularniejszymi serwisami gazetowymi były w grudniu ub.r. witryny tabloidów „Super Express” (Murator) i „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Pierwszy miał zdecydowanie najwięcej użytkowników (2,61 mln), a drugi - odsłon (64 mln). Obie strony pozostają na czele tego segmentu od dłuższego czasu - tak samo było wiosną ub.r., kiedy poprzedni raz analizowaliśmy popularność serwisów dzienników (zobacz szczegóły).

Witryna „Gazety Wyborczej” (Agora) miała w grudniu 730 tys. użytkowników mniej niż serwis „Super Expressu” i 330 tys. mniej niż „Faktu”, ale internauci korzystali z niej trzy razy dłużej niż ze strony „SE” i o jedną czwartą dłużej niż ze strony „Faktu”.

Wśród dwóch serwisów związanych z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes) popularniejszy jest dziennik.pl, który w grudniu zanotował 107 tys. real users i ponad dwa razy więcej odsłon niż gazetaprawna.pl.

Z kolei pod względem czasu, którzy średnio spędzili na nich internauci, zdecydowanie najlepiej wypadły serwisy dzienników ekonomicznych „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) i „Parkiet” (Presspublica). Z każdego z nich przeciętny użytkownik korzystał przez 78 minut, czyli ponad trzy razy dłużej niż w przypadku stron „Gazety Wyborczej” i „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska).

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w grudniu 2012 roku

Zobacz tabelę


W ciągu 2012 roku najbardziej wzrósł zasięg serwisów Super Expressu” i „Faktu”. Pierwszy zyskał 465 tys. real users i 3,4 mln odsłon, a drugi - 585 tys. real users i 7,7 mln odsłon. Przy czym na stronie „SE” przeciętny użytkownik przebywał krócej niż przed rokiem o półtorej minuty, a na stronie „Faktu” - o prawie 3 minuty.

Wyborcza.pl i Dziennik.pl zanotowały podobne wyniki jak w grudniu 2011 roku. Natomiast serwis „Rzeczpospolitej” stracił 140 tys. real users i 6,8 mln odsłon, a użytkownik korzystał z niego średnio przez 6,5 minuty krócej. Gazetaprawna.pl miała 140 tys. real users mniej niż rok wcześniej, witryna „Przeglądu Sportowego” - 85 tys. real users i 2,5 mln odsłon więcej.

>>> Spada czytelnictwo dzienników, „Fakt” wyprzedził „Wyborczą”

Witryna „Pulsu Biznesu” straciła w skali roku 17 tys. real users, ale zyskała 970 tys. odsłon, a strona „Parkietu” straciła 30 tys. real users, ale zyskała 80 tys. odsłon. Z pierwszej użytkownik korzystał średnio przez 48 minut dłużej niż rok wcześniej (wzrost o 145 proc.), a z drugiej - 8 minut dłużej.

Zobacz tabelę

 



 

Autor: tw

KOMENTARZE (5) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas