Prasa 2016-06-03
0

Segment dwutygodników people w I kwartale stopniał o 19 proc. „Flesz” najbardziej w dół

W I kwartale 2016 roku wszystkie dwutygodniki people odnotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Flesz”. Na czele sprzedaży uplasowało się „Party”.

Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika „Party” (Edipresse Polska) w I kwartale 2016 roku wyniosła 202 740 egz. W porównaniu do I kwartału 2015 roku była ona niższa o 18,32 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on spadek sprzedaży ogółem wynoszący 19,28 proc. i średni wynik na poziomie 165 271 egz.

Na podium znalazł się jeszcze magazyn „Viva!” (Edipresse Polska). Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 16,18 proc. do 110 301 egz.

Oczko niżej znalazł się „Flesz” (również Edipresse Polska). Jego średni wynik zmalał o 26,59 proc. do 79 828 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Stawkę uzupełnia „Gala” (Grupa Burda) ze sprzedażą na poziomie 70 398 egz., która straciła najmniej wśród wszystkich tytułów - było to 11,41 proc.

Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w I kwartale 2016 roku sprzedały się w liczbie 628 538 egz., o 18,66 proc. mniej, niż w I kwartale 2015 roku (wówczas średnia sprzedaż wszystkich tytułów w segmencie wyniosła 772 759 egz.).

Zobacz tabelę

W marcu 2016 roku średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli dwutygodnika „Party”, wyniosła 171 642 egz., po spadku o 29,89 proc. - największym w zestawieniu. Na drugiej pozycji znalazło się „Show” (147 407 egz., w dół o 19,36 proc.), a podium uzupełnia „Viva!” (81 633 egz., - 26,99 proc.).

Również w tym ujęciu wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: dwutygodnik people, Flesz, Party, zkdp

KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas