Internet2013-09-20
6

SEO ewoluuje - 12 kluczowych zmian, o których wszyscy powinni już dawno wiedzieć (infografika)

Dobrze wypozycjonowany serwis w wyszukiwarkach  to często klucz do sukcesu. Wie to już większość specjalistów z branży interaktywnej oraz ich klienci. Niestety w równie dużym stopniu wiedza i sposoby, którymi takie działania są prowadzone, odbiegają od zachodnich standardów - pisze Jakub Meller z agencji SEO SEMTEC.

W  branży SEO dobrze znane są już takie pojęcia jak Panda czy Pingwin – zmiany w algorytmie wyszukiwarki Google mające na celu zrzucenie na dalszy plan stron niespełniających odpowiednich wymogów jakościowych. Mniej zorientowanym postaram się jednak udzielić odpowiedzi na pytanie co dokładnie te pseudonimy oznaczają.

Panda urodziła się w lutym 2011 roku. Sukcesywnie odfiltrowywała niskiej jakości, niekompletne oraz zduplikowane strony. Dzięki temu zaczęły powstawać  nowe, dłuższe i bardziej wartościowe treści. Panda podkreśliła swoimi działaniami przewagę jakości treści nad jej ilością.

Pingwin, który wykluł się w kwietniu 2012 roku, obrał sobie za cel usunięcie z wyników wyszukiwania stron, które korzystają z nienaturalnego linkowania i konsekwentnie go realizuje. Ponownie Google wskazało wyższość jakości nad liczbą - tym razem linków.

W wyniku działań wymienionych powyżej zwierzątek, a także szeregu kolejnych mniejszych poprawek w algorytmie, branża zmuszona była do zmiany i dostosowania swoich codziennych poczynań. Agencje SEO oraz ich klienci muszą obecnie stosować przeprojektowane strategie. Do tych na nowo wyewoluowanych czynności możemy zaliczyć między innymi:
• dobór właściwych fraz kluczowych,
• zdobywanie linków,
• tworzenie i publikację treści,
• optymalizację stron oraz zawartych w nich informacji,
• dostosowanie serwisów do różnych użytkowników, itd.

Jeżeli chcecie dowiedzieć się na ten temat więcej, to zapraszam do zapoznania się z przygotowaną przez nas infografiką.

Jakub Meller - SEO account manager w agencji SEMTEC. Do jego obowiązków należy obsługa i koordynacja kluczowych projektów SEO. Posiada doświadczenie w analizie i optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek internetowych, które wykorzystuje w swojej codziennej pracy.

Autor:tw

Więcej informacji:SEO, SEM, Google, Cube Group, SEO SEMTEC

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas