Telewizja2016-11-30
8

Serial „Komisarz Alex 8” oglądało 2 mln widzów. Krystian Wieczorek zastąpi Antoniego Pawlickiego

serial “Komisarz Alex”serial “Komisarz Alex”

Ósmą serię „Komisarza Alexa” oglądało średnio 2,02 mln widzów, o 370 tys. osób mniej niż pokazywaną rok temu siódmą edycję produkcji. Serial dał TVP1 pozycję wicelidera w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 4,67 mln zł.

Średnia widownia premierowych odcinków ósmej edycji „Komisarza Alexa” (emitowanych w soboty o godz. 20.25, w okresie od 3 września do 26 listopada br.) wyniosła 2,02 mln osób. Przełożyło się to na 13,11 proc. udziału TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,26 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,63 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtuanemedia.pl.

Najwięcej widzów zgromadził odcinek z 19 listopada br. Oglądało go 2,29 mln osób.

Zobacz tabelę

Dla porównania, siódmą edycję serialu, pokazywaną jesienią ub.r., śledziło średnio 2,39 mln osób, a jej udział plasował się na poziomie 15,33 proc. w 4+ i 9,50 proc. w 16-49. Oznacza to stratę, wynoszącą 370 tys. widzów.

W paśmie nadawania „Komisarza Alexa” TVP1 była wiceliderem w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce w tym czasie zajął TVN, który emitował wówczas „Mam talent!”, a udział tej stacji wyniósł 19,40 proc. Dalej uplasowały się: TVP2 („The Voice of Poland”; 12,02 proc.) oraz Polsat (filmy i mecz piłki nożnej; 11,55 proc.).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 lat drugi był już jednak Polsat, a dalej uplasowały się Dwójka i Jedynka.

Oglądalność „Komisarza Alexa” na tle konkurencji

Zobacz tabelę

Przychody z reklam nadawanych przy emisji „Komisarza Alexa 8” wyniosły 4,67 mln zł. Poprzednia edycja zarobiła z reklam 6,07 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Telewizja Polska zdecydowała z kontynuacji serialu, ale opiekunem tytułowego psa będzie już inny bohater. Zagra go Krystian Wieczorek, który w tej roli zastąpi Antoniego Pawlickiego.

„Komisarz Alex” oparty jest na niemiecko-austriackiej produkcji zatytułowanej „Komisarz Rex”, producentem wykonawczym polskiej wersji jest spółka Water Color Studio.

Udział Jedynki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 10,46 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas